• Äldre 2 Nov 10:21
    1442 visningar
    3 svar
    3
    1442

    Graviditet.

    Hej. Jag har funderat lite. Min senaste mens va 27e april-30e april. Den brukar hålla sig på en cykel på 28 dagar. Enligt sista mens skulle jag ha bf 31 januari. Och ha ägglossning runt 12e maj. Har ej gjort tester. När vi va på ultraljud fick vi bf datum 7e februari. Räknar jag bakåt så skulle min graviditet börjat 4 maj (sista mens) och skulle blivit gravid 18e maj. Samlag som ägt rum 1a maj precis efter mens. Och om spermierna överlevt en vecka, har det samlaget kunnat leda till denna graviditet? Nyfiken då det va ett speciellt tillfälle. Hade även sex runt den 12e.

  • Svar på tråden Graviditet.
  • Äldre 2 Nov 10:38
    #1

    Såklart är det omöjligt att svara på då du inte med säkerhet visste när ägglossningen var, såvida du inte tagit reda på det. Visst kan det vara så att ägglossningen skedde runt den 18:e. I vilket fall är det vanligt att bli flyttad. Det blev jag också trots att jag visste exakt när ägglossningen skedde.

  • Äldre 2 Nov 10:40
    #2
    Erla skrev 2017-11-02 10:38:13 följande:

    Såklart är det omöjligt att svara på då du inte med säkerhet visste när ägglossningen var, såvida du inte tagit reda på det. Visst kan det vara så att ägglossningen skedde runt den 18:e. I vilket fall är det vanligt att bli flyttad. Det blev jag också trots att jag visste exakt när ägglossningen skedde.


    Enligt appen så skulle jag ha ägglossning runt 12e. Inte pålitligt det vet jag. Men kände av som mensvärk runt den 12e så kan ha vart ägglossning en jag kände. Dock utifrån mitt bf datum så känns det som chansen är liten att jag blev gravid första maj.
  • Äldre 2 Nov 10:55
    #3
    Maartiinaaa skrev 2017-11-02 10:40:50 följande:

    Enligt appen så skulle jag ha ägglossning runt 12e. Inte pålitligt det vet jag. Men kände av som mensvärk runt den 12e så kan ha vart ägglossning en jag kände. Dock utifrån mitt bf datum så känns det som chansen är liten att jag blev gravid första maj.


    Som sagt är det vanligt att man blir flyttad :) jag blev flyttad trots att jag hade bekräftad ägglossning. Vad jag förstått är bf-datumet bara en riktlinje.
Svar på tråden Graviditet.