• myhran

    Sjuksköterska, vad tjänar du?

    Hej!

    Ni som jobbar som ssk, hur jobbar ni (dagtid/skift/natt/helger) och hur mycket får ni ut efter skatt i månaden?

    Vore supertacksam för svar :D

  • Svar på tråden Sjuksköterska, vad tjänar du?
  • Anonym (F)

    I och för sig vidareutbildad men jobbar rotation 85% och får ut ca 25000 i månaden.

  • myhran
    Anonym (F) skrev 2017-11-02 11:13:53 följande:

    I och för sig vidareutbildad men jobbar rotation 85% och får ut ca 25000 i månaden.


    Åh tack för svar:) någon mer som vill dela med sig?
  • Studentpappa

    Lön är ju rätt ointressant att diskutera efter skatt då det skiljer beroende på hur du jobbar och var du bor. Månadslön brutto + tillägg ger ju en mer relevant bild av löneläget.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Anna sjuksköterska)

    Böt jobb för något år sedan. Är anestesi ssk och hade för 3 år sedan 33 200 kr

  • Anonym (F)
    Studentpappa skrev 2017-11-02 21:16:15 följande:

    Lön är ju rätt ointressant att diskutera efter skatt då det skiljer beroende på hur du jobbar och var du bor. Månadslön brutto + tillägg ger ju en mer relevant bild av löneläget.


    Så sant. Har 36000:- på en heltid.
  • Anonym (Dsk)

    Är Distriktsköterska med astma/kolkompetens tjänar 31000.

  • myhran

    Tack för att ni delar med er :) tycker det är intressant att höra vad man som ssk kan få in på kontot, därför ville jag veta efter skatt :)

  • Studentpappa
    myhran skrev 2017-11-02 21:32:48 följande:

    Tack för att ni delar med er :) tycker det är intressant att höra vad man som ssk kan få in på kontot, därför ville jag veta efter skatt :)


    Det får du ju reda på om du vet vad du kan tjäna brutto. Sen är det ju bara att kolla det mot din kommunala skattesats. Nettolönen skiljer ju sig beroende på var du bor.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Dsk)
    myhran skrev 2017-11-02 21:32:48 följande:

    Tack för att ni delar med er :) tycker det är intressant att höra vad man som ssk kan få in på kontot, därför ville jag veta efter skatt :)


    Okej då,. Månadslönen är 31000. Jobbar dock bara 80procent så får in knappt 19000
  • myhran
    Studentpappa skrev 2017-11-02 21:37:53 följande:

    Det får du ju reda på om du vet vad du kan tjäna brutto. Sen är det ju bara att kolla det mot din kommunala skattesats. Nettolönen skiljer ju sig beroende på var du bor.


    Ja men det var lite därför jag ville veta efter skatt. För om någon skriver att den tjänar en viss summa innan skatt så vet jag ju inte vad den kommunala skattesatsen är där just den personen bor och får därmed inte veta hur mycket den faktiskt får ut :)
  • Anonym (Vubbad)

    Får UT ca 30 000 en vanlig månad. 
    Jobbar dygnets alla timmar på mkt oregelbundet schema.
    Har 35 600 i grundlön. Spec utbildad med snart 20 års erfarehet. 

  • Anonym (Hsv/asih)

    Jobbar som spec.ssk i hsv/sälj (har vubb ane/via så egentligen inte relevant för jobbet). Jobbar oftast dag men även någon kväll i veckan på mitt schema. Jobbar dock en del nätter då vi har brist på sak på natt så får bytt från dag till natt endel. Får i regel ut runt 32-33 000 per månad pga av nattob.

  • Anonym (Hsv/asih)

    Har 37 400 :- i grundlön (före skatt och utan tillägg)

Svar på tråden Sjuksköterska, vad tjänar du?