• myhran

    Sjuksköterska, vad tjänar du?

    Hej!

    Ni som jobbar som ssk, hur jobbar ni (dagtid/skift/natt/helger) och hur mycket får ni ut efter skatt i månaden?

    Vore supertacksam för svar :D

  • Svar på tråden Sjuksköterska, vad tjänar du?
  • Anonym (F)

    I och för sig vidareutbildad men jobbar rotation 85% och får ut ca 25000 i månaden.

  • myhran
    Anonym (F) skrev 2017-11-02 11:13:53 följande:

    I och för sig vidareutbildad men jobbar rotation 85% och får ut ca 25000 i månaden.


    Åh tack för svar:) någon mer som vill dela med sig?
  • Studentpappa

    Lön är ju rätt ointressant att diskutera efter skatt då det skiljer beroende på hur du jobbar och var du bor. Månadslön brutto + tillägg ger ju en mer relevant bild av löneläget.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Anna sjuksköterska)

    Böt jobb för något år sedan. Är anestesi ssk och hade för 3 år sedan 33 200 kr

  • Anonym (F)
    Studentpappa skrev 2017-11-02 21:16:15 följande:

    Lön är ju rätt ointressant att diskutera efter skatt då det skiljer beroende på hur du jobbar och var du bor. Månadslön brutto + tillägg ger ju en mer relevant bild av löneläget.


    Så sant. Har 36000:- på en heltid.
  • Anonym (Dsk)

    Är Distriktsköterska med astma/kolkompetens tjänar 31000.

  • myhran

    Tack för att ni delar med er :) tycker det är intressant att höra vad man som ssk kan få in på kontot, därför ville jag veta efter skatt :)

  • Studentpappa
    myhran skrev 2017-11-02 21:32:48 följande:

    Tack för att ni delar med er :) tycker det är intressant att höra vad man som ssk kan få in på kontot, därför ville jag veta efter skatt :)


    Det får du ju reda på om du vet vad du kan tjäna brutto. Sen är det ju bara att kolla det mot din kommunala skattesats. Nettolönen skiljer ju sig beroende på var du bor.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Dsk)
    myhran skrev 2017-11-02 21:32:48 följande: