• Anzil

    Jag kan inte lägga upp bilder längre

    Jag kan längre inte lägga upp bilder i mina inlägg. Kan man på något sätt blivit blockerad från att lägga upp bilder?


     


    Jag har däremot inte lagt något olämpligt, absolut inte. Men jag har inga som helst teorier. Jag har försökt, men det funkar inte.


    Man kan ju inte heller redigera sina inlägg, så då vill man inte heller spamma en tråd med att försöka om och om igen. Inläggen blir tomma, och jag kan inte begripa hur jag kan få det att funka.


     


    Det gick förut, hur enkelt som helst.


    Vad kan vara problemet egentligen?

  • Svar på tråden Jag kan inte lägga upp bilder längre
  • Forumvärd

    Hej hej!

    Det ska vi nog kunna råda bot på

    Vilken version av sajten använder du?

    Nej vi har ingen funktion som gör att man inte kan lägga upp bilder p.g.a. att man blivit bannad på något vis.
    Det kan vara så att bilden är för stor eller så kan det vara något annat tillfälligt trassel .

    Ha det gott
    Charlotte

  • Forumvärd
    Stårschan skrev 2017-11-02 12:46:34 följande:
    Jag har samma problem.
    Kanon att du  hojtar till och är online dessutom

    Får du något felmeddelande?
    Använder du dator, platta, eller mobil?
    Vilken version av sajten: Nya, gamla?
    Webläsare?
  • Stårschan
    Forumvärd skrev 2017-11-02 12:51:38 följande:
    Kanon att du  hojtar till och är online dessutom

    Får du något felmeddelande?
    Använder du dator, platta, eller mobil?
    Vilken version av sajten: Nya, gamla?
    Webläsare?
    Använder dator, Firefox, hur tusan vet jag om jag använder nya eller gamla sajten?

    Det kommer inget felmeddelande. Det ser ut som om bilden lägger sig vackert och snyggt i inlägget, men när man postar det så är bilden hux flux borta.
  • Forumvärd
    Stårschan skrev 2017-11-02 12:53:02 följande:
    Använder dator, Firefox, hur tusan vet jag om jag använder nya eller gamla sajten?

    Det kommer inget felmeddelande. Det ser ut som om bilden lägger sig vackert och snyggt i inlägget, men när man postar det så är bilden hux flux borta.
    Loggar du in via www.familjeliv.se?

    Nä, så ska det ju inte vara. Kan du testa och ladda upp en bild i tråden nu och så kollar du storleken också
  • Anzil
    Forumvärd skrev 2017-11-02 12:57:34 följande:
    Loggar du in via www.familjeliv.se?

    Nä, så ska det ju inte vara. Kan du testa och ladda upp en bild i tråden nu och så kollar du storleken också

    Jag loggar nog in på www.familjeliv.se.


    Annars märker jag inte alls någon skillnad på gamla eller nya versionen av sajten.


    Jag använder Firefox.


    Jag tror när Stårschan skrev: ''Test'', så tror jag att hen faktiskt försökte lägga upp en bild, men inte funkande.


     


    Det är precis så det ser ut för mig. Jag kan lägga bilden i själva textrutan, eller vad det kan kallas för: ''Meddelande'', kanske?


    Det ser faktiskt ut att funka, och sedan när jag klickar på knappen: ''Skicka svar'', så blir det plötsligt ett tomt inlägg, bilden blir alltså totalt väck. Skulle jag ha skrivit någon text, så som ''test'' eller något, så syns texten klart och tydligt, men det är bilden som bara liksom, försvinner.


    Jag har faktiskt förut lagt upp en bild på mig i ett inlägg, försökte lägga samma bild, men fungerade inte alls. Så själva bilden lär väl kanske inte vara problemet eftersom det fungerade förut?


     


     

  • Anzil

    Nu funkande, märkligt!!


     


    Gjorde du någonting?


     


    Utmärkt, tack så mycket!!

  • Stårschan

    Jag testar igen. Loggar in via www.familjeliv.se.

    Stårschan betyder "tjejen", och jag har en bild av en kvinna som avatar. Jag hade hoppats att det var tydligt att jag är en 'hon' och definitivt inte en 'hen'!

    Bildresultat för glockenspiel könig königin

  • Anzil
    Stårschan skrev 2017-11-03 08:02:52 följande:

    Jag testar igen. Loggar in via www.familjeliv.se.

    Stårschan betyder "tjejen", och jag har en bild av en kvinna som avatar. Jag hade hoppats att det var tydligt att jag är en 'hon' och definitivt inte en 'hen'!


    Ursäkta mig! Förlåt, jag visste inte att det betyde ''hon'', jag ville bara vara på den säkra sidan och därmed skriva ''hen''.


    Ursäkta mig!


    Ja, nu gick det att lägga din bild, kul!


    Hur märker man bilderna storlek, och hur kan man förminska den?


    Tydligen kan jag bara lägga vissa bilder, även om jag försöker förminska de, så funkar det fortfarande inte.


    Som bild ovan, så är den ju normalstor, jag försökte lägga en annan bild, men då funkande det inte, även om jag försökte förminska den.


    Hur kan jag se en bildens storlek, och hur kan jag förminska den, så den faktiskt kan läggas upp.


    För tydligen att förminska den i meddelandet, så funkar det inte, även om det ser ut som om jag har minskat den....


     


    Tack för svar!

  • Anzil

    Kan man på något sätt fixa bildernas storlek eller något?


     


    Det är lite märkligt, för samma bild har jag lyckats lägga upp.


    Men nu kan jag inte lägga upp den bilden, kan man på något sätt ändra bildens storlek på datorn på något sätt?

Svar på tråden Jag kan inte lägga upp bilder längre