• SweetBabe26

    Var sover era barn? :)

    Min fråga till er är: var somnar era 6åringar? Min 6åring kan somna i sin säng men vaknar alltid varje natt å lägger sig i våran säng. Visst någon gång kan det vara mysigt att ha honom nära men blir så trångt å hans pappa får svårt att sova. Vi försöker att han ska somna om i sin säng igen men oftast somnar han å sover ett tag å sen är inne hos oss igen. Ibland kan han gråta för han inte vill somna i sin säng. Några säger att det är närheten sina barn vill ha å behöver eftersom det är nytt med skola å förskoleklass just nu är det så för era barn? Vill era barn ha eran närhet? Berätta gärna var era barn somnar å hur gamla :)

  • Svar på tråden Var sover era barn? :)
  • Långbenopluto

    Han verkar behöva det nu, och jag kan lova att det finns inte en enda 15 åring som sover med mamma o pappa SÅ det kommer gå över av sig självt.

  • Anonym (M)

    Kan ni inte lägga en madrass på golvet hos er så blir det en kompromiss, får ligga brevid men ni får ändå plats i sängen?

  • SweetBabe26
    Anonym (M) skrev 2017-11-02 13:16:39 följande:

    Kan ni inte lägga en madrass på golvet hos er så blir det en kompromiss, får ligga brevid men ni får ändå plats i sängen?


    Vi gjorde så ett tag för några månader sedan då sov han bra eftersom han låg bredvid mig. Vi har gjort om mycket i hans rum så han ska känna det mysigt där å har även en natt lampa tänd. Han har varit såhär sen han varit liten å velat sova nära oss. Har frågat honom om han vet varför han vaknar å går in till oss men han vet inte det själv säger han.
  • SweetBabe26
    Tofflans skrev 2017-11-02 13:04:57 följande:

    Han verkar behöva det nu, och jag kan lova att det finns inte en enda 15 åring som sover med mamma o pappa SÅ det kommer gå över av sig självt.


    Min sambo säger att om han fortsätter sova med oss nu då kommer han sova med oss när han är 12år. Han tycker att det är konstigt att en 6åring som vårat barn är å sover i sin mammas å pappas säng å tror inte att fler barn i den åldern gör det. Vad tror du om det? :)
  • Anonym (M)

    Jag tror det kommer släppa. Snarare bättre han får sova hos er eftersom han behöver det, då blir han trygg och tillslut så vill han inte eller vaknar helt enkelt inte på natten. Tror det är fel tillfälle att försöka sluta med det när an uppenbart verkar behöva det.

  • Anonym (nära)

    Min femåring sover i min säng, min 9-åring sover i en loftsäng som står över fotänden på min säng
    Båda behöver sällskap på natten och då får de givetvis det. Om båda bodde heltid skulle jag försöka vänja dem vid att dela rum, men nu är 9-åringen hos sin pappa halva tiden så då får det vara så här så länge det behövs.

  • jmc0104

    När min dotter var 6 år kom hon ofta upp på natten, hon fick alltid sova kvar i min säng då. Det där ger sig med tiden. Det blev mer och mer sällan och efter hon fyllt 9 har det nog aldrig hänt, så att det skulle vara så när de är 12 är inte säkert:)

  • fluu

    Min dotter är nästan sex år. Hon nattas i sin säng, men kommer sedan över till oss varje natt. Ibland bara efter några timmar och ibland när det vara är en stud kvar tills vi ska gå upp. Enstaka gång händer det att hon sover i sin säng hela natten. Vi ser inga problem i att hon sover i vår säng. Det är jag som ibland störs av henne, men då lägger jag mig bara i soffan. Trots allt är vi däggdjur och det är helt normalt att sova ihop. Tänk bara på alla vuxna som säger att de inte kan sova ensamma, hur känner inte då barn? Och som någon skrev så är det nog ytterst få tonåringar som vill sova med päronen. Jag själv gjorde som min dotter och slutade gå över till föräldrarna när jag var sådär en sju år.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gröna L

    Våra sover hos oss hela nätterna i perioder. Vi köpte en större säng istället för att köra ut dem de är snart 6 resp 4 år.

Svar på tråden Var sover era barn? :)