• Cornelia7

    LCHF -ketos

    Hej alla gottegrisar där ute!

    Imorgon börjar jag med strikt LCHF med mål att nå Ketos. Någon som vill haka på? Så kan vi uppdatera varandra här hur det går och vilka utmaningar vi stött på. Stor utmaning att börja en fredag med allt gott som man vill inta på helgen så det kommer bli blod svett och tårar. Efter en vecka kommer jag att gå över till lite liberal LCHF. Vill alltså kickstarta lite denna veckan. Behöver någon som peppar och hjälper mig.

    Mål: Gå ner 5,5 kg till Lucia
    Startvikt: 63 kilo

  • Svar på tråden LCHF -ketos
  • Cornelia7

    Gick väl sådär idag, så här har min dag sett ut: 

    1 h morgonpromenad innan frukost
    Frukost: 100 g propud, 1 fröknäcke med brieost

    45 min styrketräning med PT

    Lunch: blomkålsris, spenat och kyckling currysås

    Vila

    Kväll: Sprint 30 minuter

    Kvällsmat: 2 skivor kalkon, 1 1/2 fröknäcke med brieost,100g propud

    Onyttigheter: 1 litet glas vin, mörk choklad 45 gram, tryffelpraliner, 3-4 st (inte lchf-vänligt)

    Känslan just nu: Hade det funnits något onyttigt hemma så hade jag ätit det. Vill lägga mig nu mest för att inte riskera att äta något. Kokat en kopp te för att något att hålla på med i soffan. Tror vågen kommer visa +- 0 imorgon. 
    Startvikten blev förresten: 63,4kg

  • Anonym (Tina)
    Cornelia7 skrev 2017-11-02 18:11:19 följande:

    Hej alla gottegrisar där ute!

    Imorgon börjar jag med strikt LCHF med mål att nå Ketos. Någon som vill haka på? Så kan vi uppdatera varandra här hur det går och vilka utmaningar vi stött på. Stor utmaning att börja en fredag med allt gott som man vill inta på helgen så det kommer bli blod svett och tårar. Efter en vecka kommer jag att gå över till lite liberal LCHF. Vill alltså kickstarta lite denna veckan. Behöver någon som peppar och hjälper mig.

    Mål: Gå ner 5,5 kg till Lucia

    Startvikt: 63 kilo


    Hur gick helgen? Själv åt jag upp överblivet halloweengodis...
Svar på tråden LCHF -ketos