• Äldre 2 Nov 19:42
    5159 visningar
    2 svar
    2
    5159

    Mindecraft hjälp

    Hej! Jag har en pojke på 12 år som spelar mindecraft o han har precis satt upp en egen server o har nu vänner i England o USA .... nu vill han äga sin egen server och betala en slant varje månad o bygga upp Denna värld. Han säger att han också kan tjäna pengar... här slår våra varningsklockor in - lätt att hamna i beroende ( vi vill ju att han ska spela mindre o umgås med kompisar live ! ) , lätt att så ett frö för spelberoende kopplat till pengar etc så vi har sagt nej till detta . Nu har vi en förtvivlad pojk ! Han får spela inom vissa gränser med inte börja betala ett abonnemang - sen ska han köpa mer saker ... jag skulle behöva lite råd från er som kan denna värld . Spelar inget själv / tacksam för råd / ma

  • Svar på tråden Mindecraft hjälp
  • Äldre 2 Nov 20:57
    #1

    Jag tycker att det är superroligt att han vill göra detta. Det är något jag själv har arbetat med när jag var yngre och det är galet roligt. Ser inget problem alls i detta. Jag personligen känner att detta inte alls kan kopplas till spelberoende. Han kommer att träffa många nya vänner osv. Angående hur mycket pengar man tjänar så varierar det mycket. I början kommer han säkerligen gå minus, men det är som de flesta företag etc. Om han sköter det bra så kan han börja gå plus efter bara några månader.

  • Äldre 2 Nov 21:14
    #2

    Spelberoende existerar inte, hjärnan får dopamin när den gör nåt den gillar, en del får detta dopamin av tv spel en del av shoppande en del av stickning och en del får det genom att läsa.Varför pratas det inte om sticknings beroende eller läs beroende? 

    Vad idag kostar inte pengar? 

Svar på tråden Mindecraft hjälp