• Hipphurra

    BF sommaren 2018

    Hej!

    Jag och min sambo har precis fått veta att vi är gravida. Cb digital sa 2-3 v. Men om man räknar från senaste mensens första dag är jag i v 5. Har bokat in tid för inskrivning så får se då vad barnmorskan säger om vilken vecka jag är i! :)

    Jag har berättat för min bästa vän och hennes sambo (de planerar också barn nu) då jag känner att jag behöver hennes stöd, men ingen annan vet än så länge.

    Så det vore kul om man kunde få kontakt med fler i min situation som ska ha barn någon gång till sommaren. Så kan vi prata av oss lite med varandra! Vilken vecka är ni i?

  • Svar på tråden BF sommaren 2018
  • seelmas

    Hej!
    Jag är i v.5 nu och har BF ca 15 juli enligt appar och natural cycles . Fick positivt efter ett helt år! Såååå efterlängtat! Idag ringer jag också för att boka tid för inskrivning Skrattande

    Stort Grattis & Lycka till !

  • Maajsan26

    Hallåååå! Jag är i vecka 4 och plussade idag hihi! Bf 23 juli så det är verkligen tidigt :) Men jag har tid hos barnmorskan nästa torsdag för hälsosamtal tror jag det är! Grattis till era plus förresten, heja oss! :)

  • Hipphurra
    seelmas skrev 2017-11-09 08:48:06 följande:

    Hej!

    Jag är i v.5 nu och har BF ca 15 juli enligt appar och natural cycles . Fick positivt efter ett helt år! Såååå efterlängtat! Idag ringer jag också för att boka tid för inskrivning 

    Stort Grattis & Lycka till !


    Åh vad spännande! Tack detsamma! Samma här, jag går också på appar än så länge. Några dagar kvar till inskrivningen.

    Är supernojjig för jag har typ noll symtom. Hur har du det? Brösten började ömma lite i v.5 och molvärk sen avtog det. Och nu är jag i v. 7 (6+6) och Molvärken är helt borta och brösten är väl lite lagom ömma men inget extremt. Sen har jag inga andra symtom för över huvud taget. Inget illamående, ingenting...

    Tror ni man kan få ett VUL om man är orolig? Vill bara veta om det ens finns något levande där inne. Börjar nästan tveka. :(
  • Hipphurra
    Maajsan26 skrev 2017-11-09 19:11:26 följande:

    Hallåååå! Jag är i vecka 4 och plussade idag hihi! Bf 23 juli så det är verkligen tidigt :) Men jag har tid hos barnmorskan nästa torsdag för hälsosamtal tror jag det är! Grattis till era plus förresten, heja oss! :)


    Åhh stort grattis! Visst är det sjukt? Vi ska ha barn! :D Hur gammal är du ich din partner?
  • seelmas
    Hipphurra skrev 2017-11-14 02:29:44 följande:
    Åh vad spännande! Tack detsamma! Samma här, jag går också på appar än så länge. Några dagar kvar till inskrivningen.

    Är supernojjig för jag har typ noll symtom. Hur har du det? Brösten började ömma lite i v.5 och molvärk sen avtog det. Och nu är jag i v. 7 (6+6) och Molvärken är helt borta och brösten är väl lite lagom ömma men inget extremt. Sen har jag inga andra symtom för över huvud taget. Inget illamående, ingenting...

    Tror ni man kan få ett VUL om man är orolig? Vill bara veta om det ens finns något levande där inne. Börjar nästan tveka. :(

    Jag har inskrivning den 21 november vilket är om en vecka! Super taggad! Mina bröst är ömma hela tiden, ibland känns det som att de kommer explodera, värst är det på morgonen. Sedan så har jag den här molande värken som kommer och går hela tiden. Och för att inte nämna tröttheten. Är trött 24/7! Jag är i v.6 nu så jag hoppas att det faktiskt avtar hos mig när jag går in i v.7 haha!


    Det tror jag absolut att man kan!

  • lindaan

    Hoppar in här om de går fint! Är 24 och min sambo 29 och vi väntar vårt första barn i juni så är i vecka 11 (10+2) idag :)

  • saijda

    Hej!

    Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal.

    Jag plussade den 27 december (BIM 23/12) och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

    Går in i vecka 6 (5+2) idag enligt appen <3

    Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla! <3

Svar på tråden BF sommaren 2018