• maria1992

    Kan någon tyda dessa äl-test?

    Hej alla fina!

    Nu har jag använt ägglossningsstickor i fem dagar. Första dagen var det endast ett sträck som visades (inte ens ett svagt), dag 2- ett väldigt svagt, dag 3, lite starkare men fortfarande svagt, dag 4 starkare men inte som kontrollstrecket, dag 5 svagare igen.

    Kan jag ändå haft min ägglossning? 

    Jag har känt av äl, vilket jag gör varje månad. 

    Jag är 24 år och har en menscykel på cirka 30 dagar.. om det behövs tilläggas.

    Tacksam för svar!!

    Se dessa bilder! 

  • Svar på tråden Kan någon tyda dessa äl-test?
  • Lottch3n

    Jag har haft exakt likadant på dessa stickor, inget positivt resultat utan bara starkare streck en dag. Men testade igår och idag med cb digital dubbel indikator och har fått blinkande gubbe båda dagarna och idag känner jag sån smärta i nedre delen av magen på höger sida.
    Kanske inte svar på din fråga, men jag litar inte riktigt på dessa stickor :/ Kan tillägga att jag också har lång cykel.

    Önskar dig all lycka :)

  • maria1992

    Tack så mycket!! 


    Alltså, jag har ju också sån ägglossningssmärta så det känns ju som det borde vara ägglossning. Vi har legat varje dag så tiden får utvisa! men.. man blir ju fundersam såklart!!

  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2017-11-03 08:48:44 följande:

    Tack så mycket!! 


    Alltså, jag har ju också sån ägglossningssmärta så det känns ju som det borde vara ägglossning. Vi har legat varje dag så tiden får utvisa! men.. man blir ju fundersam såklart!!


    Ja jag förstår precis din känsla. När på dagen testar du?
    Jag så himla ont nu och tog en sticka för att kolla vad den visade.. skickar med bild så får du se.
  • maria1992

    Hmm... Är det inte märkligt??? 
    Hur ser det ut för dig andra dagar? Dvs. när du "inte" har ägglossning.
    Min sticka är helt blank då, dvs. de visar bara kontrollstrecket. 
    För "dem" säger ju att de är stegringen som är de viktiga. Hur ser du på det?

    Kolla min bild 4 jämfört med de andra, är de inte rätt tydligt? 

    För de är inget streck, sen blir de svagt, sen lite starkare, sen starkast, sen svagt igen..

    Jag tar de på morgonen när jag går upp. Kanske fel? Går ju upp redan kl 6.. Dudå?

  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2017-11-03 09:01:31 följande:

    Hmm... Är det inte märkligt??? 
    Hur ser det ut för dig andra dagar? Dvs. när du "inte" har ägglossning.
    Min sticka är helt blank då, dvs. de visar bara kontrollstrecket. 
    För "dem" säger ju att de är stegringen som är de viktiga. Hur ser du på det?

    Kolla min bild 4 jämfört med de andra, är de inte rätt tydligt? 

    För de är inget streck, sen blir de svagt, sen lite starkare, sen starkast, sen svagt igen..

    Jag tar de på morgonen när jag går upp. Kanske fel? Går ju upp redan kl 6.. Dudå?


    Jo jättemärkligt.. Skickar med en bild på hur det sett ut de närmsta dagarna. Jämför den bilden med den jag skickade innan :/ sista bilden här är tagen igår.

    Ja jag har märkt stor skillnad på vilken tid jag tar testen, tog ett direkt på morgonen vid 07 och då vart det svagt, tog ett sedan vid 10 och då var det starkare men ändå inte positivt. Cb ska man ta direkt på morgonen så det gör jag, men stickorna har jag tagit på andra toalettbesöket så att säga ;)
  • maria1992

    Detta känns ju verkligen som det är ägglossning. 
    Precis som jag, har du också en stegring. Många säger ju att det har streck under hela cykeln, men det har inte jag. Och inte heller du ser det ut som?

    Så förmodligen är det positivt!  

    Ska testa annan tid jag med! Tack!

  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2017-11-03 09:12:26 följande:

    Detta känns ju verkligen som det är ägglossning. 
    Precis som jag, har du också en stegring. Många säger ju att det har streck under hela cykeln, men det har inte jag. Och inte heller du ser det ut som?

    Så förmodligen är det positivt!  

    Ska testa annan tid jag med! Tack!


    Oja det känns det verkligen som. Har haft diffusa smärtor i en vecka, men idag går inte ens att jämföra så jag hoppas att cb visar fast gubbe imorgon ;)

    Nä streck under hela cykeln har varken du eller jag, som du säger. Jag håller tummarna för oss båda :)
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2017-11-03 09:46:56 följande:

    Jag med!!! 

    Hur länge har du försökt?


    Nu skäms jag lite, är första försöket på andra barnet.
    För dig? <3
  • maria1992

    Haha det behöver du inte göra.

    Det är första försöket för mig med mitt eventuellt första barn!  

    Vi har bestämt oss för att försöka nu och därför är man så girig haha! 

Svar på tråden Kan någon tyda dessa äl-test?