• Herr Man

    Moment 22. Vill (inte) ha sex.

    Hon säger att hon vill ha sex, men undviker sedan alla tillfällen. Jag vill ha sex med henne. Gärna varje vecka, men hon har sårat mig en hel del i samband med sexet, så nu vill jag inte ligga med henne av den orsaken. Det är helt enkelt inte värt det för mig.
    Hon har en bakgrund med övergrepp och destruktiva förhållanden, men vi har varit ett par i över 20 år.
    För två år sedan träffade hon en kille som hon blev förälskad i, men hon säger att det är över och att det "inte hände något" den enda gången som de träffades. (De chattade på nätet i ett år efter att de träffats, i smyg). Jag kan inte föreställa mig ett liv utan sex och hoppas på att det ska komma tillbaka. Är det någon som har något tips eller råd?

  • Svar på tråden Moment 22. Vill (inte) ha sex.
  • Anonym (sw)

    Har ni testat terapi? Känns som att ni båda behöver prata ut på riktigt.

  • Anonym (olustigt)

    Många gånger vill man ha sex men inte just med personen man är tillsammans med. Efter så lång tid kan den typen av känslor och attraktion dött, som jag misstänker är fallet med din fru, eftersom hon blev förälskad i en annan och dessutom undviker sex. Kanske vågar hon inte vara ärlig med dig och önskar att det hade fungerat? Sånt är komplicerat och man älskar ju ofta sin partner även om man inte har åtrån kvar. Ibland har man inte ens förstått själv att det ligger till på det viset?Jag har varit dör själv och enda vägen för mig har varit att avsluta förhållandet och börja om med en ny. Kvinnor fungerar ofta annorlunda än män och tappar attraktionen snabbare i långa relationer och slutar vara sugna på sex.
    Förstår att du känner dig osäker och inte kan lita på henne efter en sådan händelse. Idag har människor så många fler sätt att vara otrogna än tidigare pga av internet och mobiler mm. Då är det lätt att söka bekräftelse om man inte är nöjd med sitt liv.

  • Anonym (?)
    Herr Man skrev 2017-11-03 09:11:19 följande:

    Hon säger att hon vill ha sex, men undviker sedan alla tillfällen. Jag vill ha sex med henne. Gärna varje vecka, men hon har sårat mig en hel del i samband med sexet, så nu vill jag inte ligga med henne av den orsaken. Det är helt enkelt inte värt det för mig.
    Hon har en bakgrund med övergrepp och destruktiva förhållanden, men vi har varit ett par i över 20 år.
    För två år sedan träffade hon en kille som hon blev förälskad i, men hon säger att det är över och att det "inte hände något" den enda gången som de träffades. (De chattade på nätet i ett år efter att de träffats, i smyg). Jag kan inte föreställa mig ett liv utan sex och hoppas på att det ska komma tillbaka. Är det någon som har något tips eller råd?


    Hur sårar hon dig?
  • Anonym (Lyft och håll käften)

    Bli mer attraktiv som man.
    Här är två enkla råd att börja med:

    1: Lyft: Börja med att styrketräna 3 gånger per vecka, få hjälp av en PT att lägga upp ett bra program, eller betala lite mer och börja med Crossfit så ingår instruktör och programmering. Kardioträning, bollsporter och liknande kan du prioritera bort så länge, det är att lyfta tunga saker som gäller.

    2. STFU (shut the fuck up): Prata INTE med henne om detta under tiden. Prata inte om problem, gnäll inte på att du inte får sex, gnäll inte på något alls. Prata inte om dina känslor kring er relation med henne. Sånt har man kompisar till. Var glad, rolig och attraktiv men lägg inte så mycket av din tid på henne, förutom en date då och då när du verkligen fokuserar på henne, utan häng runt med andra människor du trivs med. Om hon gnäller eller grälar på dig, STFU. Svara inte, gå därifrån, håll dig lugn, försökt inte resonera, bara STFU. 

    Kanske blir hon mer attraherad av dig igen, kanske inte men oavsett kommer du att må bättre både psykiskt och fysiskt.
    Dessa två punkter, lyft och håll käften, brukar sägas vara de viktigaste, sedan kan det vara bra att läsa på lite, finns massa böcker om just det du beskriver, de här två brukar vara de som oftast rekommenderas att börja med, båda är enkla att få tag i på nätet (vilket säger en del om att du inte är ensam om ditt problem ;)  

    Married Man Sex Life Primer av Athol kay
    No More Mister Nice Guy av Robert A Glover

  • Meriall

    Ni är ju på samma plan nu. Bägge säger att ni vill ha sex och bägge vill inte (av olika anledningar). Men ni vill båda vilja. Ni kanske kan närma er varandra i det och prata om att ni faktiskt inte vill men vill vilja och hur ni ska lösa det. Så ni ser att ni är på samma ställe.

  • Anonym (Lyft och håll käften)
    Meriall skrev 2017-11-03 11:14:56 följande:

    Ni är ju på samma plan nu. Bägge säger att ni vill ha sex och bägge vill inte (av olika anledningar). Men ni vill båda vilja. Ni kanske kan närma er varandra i det och prata om att ni faktiskt inte vill men vill vilja och hur ni ska lösa det. Så ni ser att ni är på samma ställe.


    Nej.
    Vad du än gör TS så prata INTE om det med henne. Det kommer inte att få henne mer attraherad av dig. Det enda som kan hända är att sex blir ännu mer laddat, hon känner sig pressad, och du framstår som ännu mer desperat och därmed som mindre attraktiv i hennes ögon. 
  • Blixter
    Anonym (Lyft och håll käften) skrev 2017-11-03 11:10:41 följande:

    Bli mer attraktiv som man.

    Här är två enkla råd att börja med:

    1: Lyft: Börja med att styrketräna 3 gånger per vecka, få hjälp av en PT att lägga upp ett bra program, eller betala lite mer och börja med Crossfit så ingår instruktör och programmering. Kardioträning, bollsporter och liknande kan du prioritera bort så länge, det är att lyfta tunga saker som gäller.

    2. STFU (shut the fuck up): Prata INTE med henne om detta under tiden. Prata inte om problem, gnäll inte på att du inte får sex, gnäll inte på något alls. Prata inte om dina känslor kring er relation med henne. Sånt har man kompisar till. Var glad, rolig och attraktiv men lägg inte så mycket av din tid på henne, förutom en date då och då när du verkligen fokuserar på henne, utan häng runt med andra människor du trivs med. Om hon gnäller eller grälar på dig, STFU. Svara inte, gå därifrån, håll dig lugn, försökt inte resonera, bara STFU. 

    Kanske blir hon mer attraherad av dig igen, kanske inte men oavsett kommer du att må bättre både psykiskt och fysiskt.

    Dessa två punkter, lyft och håll käften, brukar sägas vara de viktigaste, sedan kan det vara bra att läsa på lite, finns massa böcker om just det du beskriver, de här två brukar vara de som oftast rekommenderas att börja med, båda är enkla att få tag i på nätet (vilket säger en del om att du inte är ensam om ditt problem ;)  

    Married Man Sex Life Primer av Athol kay

    No More Mister Nice Guy av Robert A Glover


    Har du egen erfarenhet av dina råd? Det låter som en tänkbar väg att gå! Jobbigt bara att vara helt utan sex och ändå vara glad och positiv. Jag blir så lättretlig när jag inte får sex.
  • Anonym (Lyft och håll käften)
    Blixter skrev 2017-11-03 16:20:34 följande:

    Har du egen erfarenhet av dina råd? Det låter som en tänkbar väg att gå! Jobbigt bara att vara helt utan sex och ändå vara glad och positiv. Jag blir så lättretlig när jag inte får sex.


    Ja, de här två åtgärderna har hjälpt mig betydligt på den här punkten.

    Sen finns det massor av andra män som gjort samma erfarenhet, det finns en solid teoretisk bakgrund inom psykologi, sociologi, evolutionsbiologi osv. Allt material jag läst är överens om en sak: lyfta är det viktigaste, kan man bara göra en sak så är det att lyfta man ska satsa på.

    Precis som du säger kände jag i början, det var jobbigt att vara glad och positiv utan sex. Min lösning var att träna och runka mycket för att aldrig, aldrig nånsin behöva visa för min fru att jag var i behov av sex och närhet och samtidigt må bra av träningen.

    Som någon sa till mig på ett annat forum: "You have made sex into a currency. Now go and print money."

    På ett annat plan tror jag det handlar om att man som man bara i undantagsfall kan räkna med att få stöd av sin fru för att må bättre, största delen av tiden handlar det om att stötta henne och vara den starka solida parten i relationen. Finns gott om stöd för detta inom evulotuonärbiologi oavsett vad som är politiskt korrekt idag. Jag har lärt mig att naturen och därmed våra drifter och instinkter skiter totalt i att försöka verka PK... :D
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Lyft och håll käften) skrev 2017-11-03 17:32:56 följande:
    Ja, de här två åtgärderna har hjälpt mig betydligt på den här punkten.
    Sen finns det massor av andra män som gjort samma erfarenhet, det finns en solid teoretisk bakgrund inom psykologi, sociologi, evolutionsbiologi osv. Allt material jag läst är överens om en sak: lyfta är det viktigaste, kan man bara göra en sak så är det att lyfta man ska satsa på.

    Precis som du säger kände jag i början, det var jobbigt att vara glad och positiv utan sex. Min lösning var att träna och runka mycket för att aldrig, aldrig nånsin behöva visa för min fru att jag var i behov av sex och närhet och samtidigt må bra av träningen.
    Som någon sa till mig på ett annat forum: "You have made sex into a currency. Now go and print money."
    På ett annat plan tror jag det handlar om att man som man bara i undantagsfall kan räkna med att få stöd av sin fru för att må bättre, största delen av tiden handlar det om att stötta henne och vara den starka solida parten i relationen. Finns gott om stöd för detta inom evulotuonärbiologi oavsett vad som är politiskt korrekt idag. Jag har lärt mig att naturen och därmed våra drifter och instinkter skiter totalt i att försöka verka PK... :D
    Du har till viss del rätt, kvinnor är knepiga och motsägelsefulla. Men jag vill ändå påstå att dina förslag är plan B. Först ska man försöka snacka, kanske finns det en konkret anledning till att hon tappat lusten. Alltså något annat än bristande attraktion, typ medicinska skäl eller att HON känner sig osedd och icke bekräftad. Det finns ett fåtal kvinnor som kan verbalisera varför de inte vill ha sex.

    Men om du inte får respons, kör plan B. Men i lite annan ordning än du  skriver.
    1. STFU. Kvinnor blir obekväma när män visar sig känsliga, oavsett vad de säger. Kvinnor vill mycket riktigt bli stöttade, de är sämre på att stötta. 
    2. Visa diskret intresse för andra kvinnor, gärna någon speciell men som hon inte känner. Att bli tagen för given är oattraktivt.
    3. Träna men mest för att få något annat att tänka på och bli så trött att sexbristen inte känns lika betungande. Muskler är ingen musöppnare om det inte finns en attityd med.

    Om det inte funkar, då är känslorna borta och det ska mycket till för att få igång förhållandet igen.
  • Blixter
    Anonym (Lyft och håll käften) skrev 2017-11-03 17:32:56 följande:

    Ja, de här två åtgärderna har hjälpt mig betydligt på den här punkten.

    Sen finns det massor av andra män som gjort samma erfarenhet, det finns en solid teoretisk bakgrund inom psykologi, sociologi, evolutionsbiologi osv. Allt material jag läst är överens om en sak: lyfta är det viktigaste, kan man bara göra en sak så är det att lyfta man ska satsa på.

    Precis som du säger kände jag i början, det var jobbigt att vara glad och positiv utan sex. Min lösning var att träna och runka mycket för att aldrig, aldrig nånsin behöva visa för min fru att jag var i behov av sex och närhet och samtidigt må bra av träningen.

    Som någon sa till mig på ett annat forum: "You have made sex into a currency. Now go and print money."

    På ett annat plan tror jag det handlar om att man som man bara i undantagsfall kan räkna med att få stöd av sin fru för att må bättre, största delen av tiden handlar det om att stötta henne och vara den starka solida parten i relationen. Finns gott om stöd för detta inom evulotuonärbiologi oavsett vad som är politiskt korrekt idag. Jag har lärt mig att naturen och därmed våra drifter och instinkter skiter totalt i att försöka verka PK... :D


    Ok, då blir det till att runka mycket! Jag ska prova detta ett tag så får vi se om det ger resultat. Hur ofta har ni sex idag?
Svar på tråden Moment 22. Vill (inte) ha sex.