• Äldre 4 Nov 12:08
    113136 visningar
    551 svar
    551
    113136

    För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

    Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

  • Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Äldre 4 Nov 12:09
    #1

    Bra, super att du startade tråden. Vill gärna prata vidare. Är du hemma nu? Jag har ganska ont idag.

  • Äldre 4 Nov 12:16
    #2

    Ja, jag är hemma i dag. Har bara gråtit hela förmiddagen. Kroppen är så svag av det låga hb och jag känner att all sorg kommit i kapp. Min bästa vän åkte in på akutenbi dag med blödningar. Hon är gravid i samma vecka exakt som jag var. Hon fick se ett välmående litet foster därinne. Är så glad för hennes skull. Men så sorgsen att vi inte fock dela detta. Att jag ligger här och åter igen känner hur hormonnivåerna gör mig helt personlighetsförändrad och till ingen nytta. Jag försöker tänka positivt. Tänka att vi försöker igen så fort det gåtor. Min labilitet har gjort att vi bråkat hela dagen mannen och jag och det är ju inte en bra grund att fortsätta försöka på. Så tungt. Barnen blir ledsna av alltihop förstås.

    Hur mår du i dag? Har du molvärk eller hur känns det onda? Hur känns det mentalt?

  • Äldre 4 Nov 12:16
    #3

    Ja, jag är hemma i dag. Har bara gråtit hela förmiddagen. Kroppen är så svag av det låga hb och jag känner att all sorg kommit i kapp. Min bästa vän åkte in på akutenbi dag med blödningar. Hon är gravid i samma vecka exakt som jag var. Hon fick se ett välmående litet foster därinne. Är så glad för hennes skull. Men så sorgsen att vi inte fock dela detta. Att jag ligger här och åter igen känner hur hormonnivåerna gör mig helt personlighetsförändrad och till ingen nytta. Jag försöker tänka positivt. Tänka att vi försöker igen så fort det gåtor. Min labilitet har gjort att vi bråkat hela dagen mannen och jag och det är ju inte en bra grund att fortsätta försöka på. Så tungt. Barnen blir ledsna av alltihop förstås.

    Hur mår du i dag? Har du molvärk eller hur känns det onda? Hur känns det mentalt?

  • Äldre 4 Nov 12:47
    #4

    Nu har jag hittat hit också. Vilken oerhört jobbig situation vi är i. Tårarna forsar fram, men känns skönt att dela tankar med er som också är i ungefär samma situation. 

  • Äldre 4 Nov 12:50
    #5
    linnea12533 skrev 2017-11-04 12:47:43 följande:

    Nu har jag hittat hit också. Vilken oerhört jobbig situation vi är i. Tårarna forsar fram, men känns skönt att dela tankar med er som också är i ungefär samma situation. 


    Ja, det är då tufft. Men tror att det är bra att tårarna får komma ut. Alla planer som ändrats över ett ögonblick
  • Äldre 4 Nov 12:56
    #6
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:16:11 följande:

    Ja, jag är hemma i dag. Har bara gråtit hela förmiddagen. Kroppen är så svag av det låga hb och jag känner att all sorg kommit i kapp. Min bästa vän åkte in på akutenbi dag med blödningar. Hon är gravid i samma vecka exakt som jag var. Hon fick se ett välmående litet foster därinne. Är så glad för hennes skull. Men så sorgsen att vi inte fock dela detta. Att jag ligger här och åter igen känner hur hormonnivåerna gör mig helt personlighetsförändrad och till ingen nytta. Jag försöker tänka positivt. Tänka att vi försöker igen så fort det gåtor. Min labilitet har gjort att vi bråkat hela dagen mannen och jag och det är ju inte en bra grund att fortsätta försöka på. Så tungt. Barnen blir ledsna av alltihop förstås.

    Hur mår du i dag? Har du molvärk eller hur känns det onda? Hur känns det mentalt?


    Det känns som molvärk. Sämre idag än igår. Ligger bara i soffan.

    Åh så jobbigt att ni inte får dela den fortsatta graviditeten. Förstår att det känns sorgligt.
  • Äldre 4 Nov 12:57
    #7
    linnea12533 skrev 2017-11-04 12:47:43 följande:

    Nu har jag hittat hit också. Vilken oerhört jobbig situation vi är i. Tårarna forsar fram, men känns skönt att dela tankar med er som också är i ungefär samma situation. 


    Kram
  • Äldre 4 Nov 13:02
    #8

    Lite tröst är ändå att många verkar bli gravida igen tätt inpå ma/MF. Hoppas, hoppas ni hinner komma in i rullarna innan julstängt. Hur länge har de stängt?

    Får jag fråga hur gamla ni andra är? Jag är 37 och fyller 38 om ca 6 månader. Tiden pressar därför också.

  • Äldre 4 Nov 13:24
    #9

    Jag är 31 och min sambo 38.
    Har som sagt en dotter på 10 sedan innan som inte vill något hellre än att få ett syskon. Det står högst upp på önskelistan jämt. Därför känns det extra hårt just nu men hon har tagit det bra ändå.
    Var i sverige bor ni? Vi bor i Värmland.

  • Äldre 4 Nov 14:31
    #10
    linnea12533 skrev 2017-11-04 13:24:32 följande:

    Jag är 31 och min sambo 38.

    Har som sagt en dotter på 10 sedan innan som inte vill något hellre än att få ett syskon. Det står högst upp på önskelistan jämt. Därför känns det extra hårt just nu men hon har tagit det bra ändå.

    Var i sverige bor ni? Vi bor i Värmland.


    Förstår att syskonets längtan också blir en stress. Jag bor i Jämtland .

    Jag är på sjukhuset igen för att ta ta prover. Kan knappt stå på benen. Kanske bara ska vara så innan hb är högre men det känns då obehagligt.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL