• Disco

    Vedeldad badtunna

    Alla tips mottages tacksamt gällande inköp, skötsel, råd kring vedeldad badtunna. Vi funderar på att införskaffa en då vi tycker att det verkar prisvärt och mysigt och hyfsat lättskött! Vi tycker att det är för mycket pengar att lägga på ett SPA-bad med jacuzzi typ. Tänker placera den på stenläggning efter utgrävning på vår gräsmatta ( gammal plantering). Nu vill jag ha tips på bra inköpsställen och allmänt råd och tips!

  • Svar på tråden Vedeldad badtunna
  • DiagonAlley

    Köp med inanmäte av plast för guds skull! Dels läker den inte lika mycket då och blir BETYDLIGT mycket enklare att rengöra. Och var förresten noga med rengöringen! Tråkigt om saker går sönder bara för att man varit lat någon gång. Det är det jag kommer på sponant! Lycka till med köpet - det är värt det - så mysigt! Skrattande

  • Alessia

    Har svårt att tänka mig något äckligare än att sänka ner mig i en badtunna där "alla" badar. Bakteriesoppa.

  • Arboga
    Alessia skrev 2017-11-05 21:21:00 följande:

    Har svårt att tänka mig något äckligare än att sänka ner mig i en badtunna där "alla" badar. Bakteriesoppa.


    Du slipper.
    Förresten, vad är vitsen med att säga vad du tycker?
  • Alessia
    Arboga skrev 2017-11-05 22:27:23 följande:
    Du slipper.
    Förresten, vad är vitsen med att säga vad du tycker?
    Jag har rätt till min åsikt och även rätten att uttrycka den!
  • Arboga
    Alessia skrev 2017-11-06 07:47:52 följande:
    Jag har rätt till min åsikt och även rätten att uttrycka den!
    Ja men din åsikt i denna tråden tillför ju absolut ingenting.
  • Alessia
    Arboga skrev 2017-11-06 09:02:53 följande:
    Ja men din åsikt i denna tråden tillför ju absolut ingenting.
    Jo, att badtunnor är groteskt ohygieniska och sannolikt även smittospridande om man nu inte investerar i ett fullgott reningsverk - och det är det inte många som gör. Återanvändning av gammalt vatten är vanligt, bara värms upp igen, för det är för jobbigt att tömma, skura och fylla på.
Svar på tråden Vedeldad badtunna