• höstmamma

    Ni omkring v 6:) (BF juli) symtom

    Hej! Vad har ni för nuvarande symtom?

    Jag har mol/mensvärk varje dag. Mer el mindre molande vissa dagar.

    Humörsvängningar!

    Inget illamående alls och tröttheten börjar försvinna med hjälp av järntabletter :)

    Vilka är era? Har ni mycket mensvärk?

  • Svar på tråden Ni omkring v 6:) (BF juli) symtom
  • glittersol
    höstmamma skrev 2017-11-04 21:14:31 följande:

    Hej! Vad har ni för nuvarande symtom?

    Jag har mol/mensvärk varje dag. Mer el mindre molande vissa dagar.

    Humörsvängningar!

    Inget illamående alls och tröttheten börjar försvinna med hjälp av järntabletter :)

    Vilka är era? Har ni mycket mensvärk?


    Heeej!

    Stort grattis till er!

    Jag är också i vecka 6, hmm jag vet inte om jag har så mycket symptom än mer än molvärk och att jag är törstig =)
  • Walter1986

    Hejsan!

    Jag går snart in i vecka 6 och har mycket molvärk, törstig, gaser på kvällarna och trött på em. BF 4 juli.

  • fruSolsken

    Hej! Jag går in i vecka 6 imorgon.

    Än så länge har jag väldigt mycket molvärk. Illamående om jag blir för hungrig.

    Hungrigare på riktig mat.

    Och iförrgår började jag få en lätt träningsvärk i rumpan som jag tyvärr tror är foglossning på g (hade fruktansvärd foglossning i vecka 11 och 12 förra graviditeten). Förhoppningsvis går den över precis som sist ;)

  • Walter1986

    Har samma med fogarna. Ont i bäckenet. Barnmorska sa att man inte kunde ha foglossning så tidigt utan att det är hormonerna som påverkar bäckenet. Hade oxå det med min första och känner igen .

  • fruSolsken
    Walter1986 skrev 2017-11-05 12:26:24 följande:

    Har samma med fogarna. Ont i bäckenet. Barnmorska sa att man inte kunde ha foglossning så tidigt utan att det är hormonerna som påverkar bäckenet. Hade oxå det med min första och känner igen .


    Ja jag läste att man kunde prova att sitta på en tennisboll på skinkan och massera. Provade igår och jag tror peppar peppar det hjälpte lite ;) kanske inte senare om man får jätteont, men kanske så länge det bara känns lite. Är det ditt andra nu eller har ni fler? :)
  • Superjag

    Jag hoppar in här :D
    Jag mår illa som en gris, uppsvälld, jag har tappat min frukost matlust (brukar älska frukost i vanliga fall). Så jag kan knappt äta något om jag inte tvingar i mig och sen är jag hungrig hela tiden istället. Sen har jag molvärkar heeeeela tiden. Det är jobbigt, för det känns nästan som att det inte är några bra tecken ibland. Men än så länge mår vi bra och är i vecka 5+5 

  • Walter1986
    fruSolsken skrev 2017-11-05 14:26:33 följande:

    Ja jag läste att man kunde prova att sitta på en tennisboll på skinkan och massera. Provade igår och jag tror peppar peppar det hjälpte lite ;) kanske inte senare om man får jätteont, men kanske så länge det bara känns lite. Är det ditt andra nu eller har ni fler? :)


    Okej. Tack för tipset! Andra barnet. Har en dotter på 4 år
Svar på tråden Ni omkring v 6:) (BF juli) symtom