• JustMe00

    Ont i kroppen/matt..

    Hej.

    Skriver om min minsting och hans symptom och undrar om ngn har en aning om vad det kan va? Förväntar mig inte att ngn ska ställa diagnos men behöver bolla..

    Har en gosse här hemma som blir 4 i dec. Han har cyklisk neutropeni (finns här flera vore det trevligt med kontakt) men han har även ont i kroppen o verkar matt i musklerna nu när hösten närmar sig. Det va samma förra hösten vintern.

    Han klagar ofta över ont i rumpan när han sitter, lägger då en kudde under och det hjälper. Han klagar över ont i benen o armarna i tid och otid. Ibland när han går, ibland när han sitter still, ibland när han är på dagis, ibland hemma. I övrigt en väldigt tålig liten kille som inte klagar verken om han snubblar o slår sig eller om han behöver gå o ta blodprover 3 dagar i veckan. Sitter han på toa o håller sig i ringen så orkar han max 1 min sem viker sig armarna o han blir det jag kallar matt i armarna, orkar liksom inte hålla sig uppe.

    När kylan kommer blir det värre. Han blir snabbt o lätt kall, riktigt kall! Man får ta in han o lägga vetekudde på händerna o bädda ner han under filtar för att han ska få upp värmen. Bra ytterkläder har han, det är inte det det hänger på. Det är som att det inte går att stoppa kylan från att tränga in i benmärgen på han. Vi bor i Skåne o har ju inte ngn super kyla men det räcker att termometern når nollan så upplever han det som -30..

    Vi går hos immunologen i Lund för hans cn o vi bollade kring detta förra året mem kom ingenstans. Nu är det värre med smärtor o att vara matt detta året så nu tar vi tag i det på riktigt. Har en tid om 1 1/2 vecka men tänkte höra mig för här o se om ngn känner igen. Tacksam för svar

Svar på tråden Ont i kroppen/matt..