• Polkagrisen85

    vart boka tidigt vul?

    Vart kan man boka in för tidigt ultraljud ? Blir ju då vaginalt . Nån som rekommenderar en bra i Södermanland/Östergötland eller Stockholm ? Vill se så det verkligen är nån där och att allt är som det ska . Nån som har tips ?

  • Svar på tråden vart boka tidigt vul?
  • Carambolan

    Det är extremt llte man kan se så tidigt så ring din närmaste gynekolog istället för att resa land och rike runt efter "en bra"

  • princess77

    Betala inte för ett privat Vul innan vecka 7-8. Risken finns att du inte ser något och blir besviken. Jag var i vecka 8 denna gången och då såg man tydligt ett foster med hjärtslag.

  • Anotherone

    Jag gjorde en tidig koll hos Vasamamma. Då var jag i v 7+3 och ville säkerställa att det inte var utomlands utan växte på rätt ställe. Det behövdes inget vaginalt ul utan det gick jättebra att göra utanpå magen.

  • Anotherone
    Anotherone skrev 2017-11-05 16:53:43 följande:

    Jag gjorde en tidig koll hos Vasamamma. Då var jag i v 7+3 och ville säkerställa att det inte var utomlands utan växte på rätt ställe. Det behövdes inget vaginalt ul utan det gick jättebra att göra utanpå magen.


    Ska såklart stå utomkveds, inte utomlands!
  • Polkagrisen85
    Carambolan skrev 2017-11-05 11:34:26 följande:

    Det är extremt llte man kan se så tidigt så ring din närmaste gynekolog istället för att resa land och rike runt efter "en bra"


    Det är mest att få se att det verkligen är nåt ... :)
  • Carambolan
    Polkagrisen85 skrev 2017-11-05 21:45:40 följande:

    Det är mest att få se att det verkligen är nåt ... :)


    Ja, jag menar inte att du inte ska göra det, bara att vilken gynekolog som helst kan klara av det Ta en i din hemstad.
  • Polkagrisen85
    Carambolan skrev 2017-11-05 22:53:52 följande:
    Ja, jag menar inte att du inte ska göra det, bara att vilken gynekolog som helst kan klara av det Ta en i din hemstad.
    Jag hittar ingen privat här där jag bor , och på mvc får man bara göra sånt om man måste , alltså om nåt är galet . Ja ska nog ringa & prata med dom , ska ändå boka in kub ..
Svar på tråden vart boka tidigt vul?