• Äldre 5 Nov 13:34
    1630 visningar
    3 svar
    3
    1630

    Hyreslägenhet, VAD GÄLLER?

    Fick nycklarna till lägenheten i fredags och utöver tapeterna och målningen som jag ska stå för själv och slänga ut många tusenlappar på hantverkare så stinker kylskåpet, har försökt rengöra det med allt men lukten försvinner inte?!! Vet verkligen inte hur jag hanterar det för skurar kylskåpet och låter det lufta och sådär varje dag

    Sen funkar bara ena lampan vid badrumsskåpet?! Och för att byta den krävs elektriker?!

    Ska jag vända mig till hyresvärden? Känns inte som att lägenheten är kontrollerat då allt är halvt fungerande

  • Svar på tråden Hyreslägenhet, VAD GÄLLER?
  • Äldre 5 Nov 13:39
    #1

    När det gäller lampan, vänd dig till hyresvärden. När det gäller kylskåpet, prova att ställa in en skål vinäger eller ättika. Googla så får du fler tips. Funkar inte det, hör av dig till värden. Kolla igenom lägenheten nu, tidigt, ifall mer är fel, om värden är slarvig, så att inte värden hävdar att det funkade vid inflytt.

  • Äldre 5 Nov 15:37
    #2

    Be att få se besiktningsprotokollet från sista gången dom besiktade. Och skriv upp allt som inte är ok och ge det till hyresvärden. Gå också med i hyresgästföreningen så du har någon som kan hjälpa dig om de behövs.

  • Äldre 5 Nov 17:50
    #3

    Fick du inte göra en egen besiktning före inflytt? Det trodde jag var standard. Att hävda att felen fanns där innan du tog över lägenheten blir ju svårare ju mer tid som går.

Svar på tråden Hyreslägenhet, VAD GÄLLER?