• Nidun

    Emmaljunga nxt60 / nxt90

    har precis upptäckt emmaljungas nxt 60 och tror vi hittat rätt vagn för oss ! 

    Någon som har erfarenhet av deras nxt serie?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-20 19:49
    Upptäckte lite förmånga knasigheter med vagnen vid en närmare titt.... Det slutade med att vi köpte en begagnad bugaboo buffalo istället :)

  • Svar på tråden Emmaljunga nxt60 / nxt90
  • efterfest

    Följer! Har tyvärr ingen erfarenhet att komma med, men efter att ha känt på nxt60 så beställde vi den. Verkar smidig och blir liten när den fälls ihop :)

  • LeyasMamma

    Vi har nxt90 och har varit nöjda men den har haft lite "barnsjukdomar". Tex så har många fått byta ut fästet vid teleskophandtaget då som blir dåliga så handtaget åker in om de blir lite motstånd när man kör, även de 2 svängbara hjulen ifram har varit lite tröga och vill inte svänga sådär lätt och smidigt, men de har Emmaljunga också kommit på så man kan få det bytt. Hoppas ju självklart att detta är bytt på alla som plockat ut nya vagnar nu. Men måste säga att det inte varit några problem annars att få det bytt gratis :)

  • Hendrik

    Vi köpte en nxt90f i maj 2017. Vi upplever massor med allt glapp i chassit där ligg ocg sittdel klickar in och i teleskophandtaget . Väldigt svår att hantera mot våran gamla emmaljunga vagn.. Den saknar även fjädring som dom byggt in i nya 2018 modellerna som finns i butik. För mig betyder det mer eller mindre att man missat fjädringen och uppgraderat vagnen pga av många klagomål. Jag har nu lämnat in vagnen och klagat på glappet och att den är omöjlig att styra ner för trottoar utan att bebis glider fram . Den guppar mkt och är väldigt svår att justera handtaget på. . Kommer gå hela vägen till ARN med vagnen . Emmaljunga har misslyckats och försöket laga våran vagn med sämre resultat än innan. . 

    Vi har en nxt90 lånevagn version 1 , som är i värre skick än den vi skickade in till emmaljunga. Vi väntar svar

  • 2018

    Är det någon som upplever att liggdelen blir allt för liten snabbt? Är den mindre än andra vagnar? Vi tycker denna vagn verkar perfekt för oss, storlek och vikt är precis det är vi är ute efter, men är oroliga att bara kunna använda liggdelen allt för kort tid innan barnet är stabilt nog för sittdelen. 

  • m12345

    Jag har en NXT90 som jag kört nu i 3,5 månad och är väldigt nöjd. Snygg vagn som är skön att köra. Min dotter är liten så får absolut plats i liggdelen men jag har så klart svårt att uttala mig om hur ett större barn får plats.

  • Nidun
    Hendrik skrev 2017-11-30 02:15:14 följande:

    Vi köpte en nxt90f i maj 2017. Vi upplever massor med allt glapp i chassit där ligg ocg sittdel klickar in och i teleskophandtaget . Väldigt svår att hantera mot våran gamla emmaljunga vagn.. Den saknar även fjädring som dom byggt in i nya 2018 modellerna som finns i butik. För mig betyder det mer eller mindre att man missat fjädringen och uppgraderat vagnen pga av många klagomål. Jag har nu lämnat in vagnen och klagat på glappet och att den är omöjlig att styra ner för trottoar utan att bebis glider fram . Den guppar mkt och är väldigt svår att justera handtaget på. . Kommer gå hela vägen till ARN med vagnen . Emmaljunga har misslyckats och försöket laga våran vagn med sämre resultat än innan. . 

    Vi har en nxt90 lånevagn version 1 , som är i värre skick än den vi skickade in till emmaljunga. Vi väntar svar


    tack för svar. vi hade det du skrev i åtanke tillsammans med endel andra saker när vi tittade på den igen. Det slutade med att vi ratade emmaljungan helt då vi även upptäckte att teleskophandtaget var relativt svårt att ställa in... jag och min man är inte direkt lite långa så det skulle bara bli bökigt för oss.
  • Anonym (Tobias)

    Hej!
    Jag har också haft många funderingar om vilken man ska välja.
    Jag har hittat en film från emmaljungas youtube kanal där dem beskriver skilnaderna.  kan rekomnderas 




Svar på tråden Emmaljunga nxt60 / nxt90