• Äldre 5 Nov 20:58
    9356 visningar
    5 svar
    5
    9356

    utslag på 2 åring

    Jag har försökt googla bilder men blir lite kluven.

    Jag har en dotter som har fått utslag på insidan av överdelen på låren upp mot ljumsken lite innan för troskanten då hon bara har blöja utomhus och på natten. Börjar fundera på om de är höstblåsor i stället för blöjeksem om man jämför bilder. Hon har haft utslag i ansiktet förra veckan och på ena handen där av min misstanke. Bilden är lite suddig men svårt att ta i mörkret när hon sover.

  • Svar på tråden utslag på 2 åring
  • Äldre 5 Nov 21:56
    #1

    Jag tycker absolut det ser ut som höstblåsor, min dotter såg likadan ut när hon råkade ut för det i 2 årsåldern. Hon fick även på ben och armar.

  • Äldre 5 Nov 22:24
    #2

    Tack snälla för svar. Alltid lätt att googla för mycket utan att känna sig på rätt spår

  • Äldre 5 Nov 22:36
    #3

    Tycker också det ser ut som höstblåsor!

  • Äldre 6 Nov 14:20
    #4

    instämmer i höstblåsor.

  • tobbe0­1
    Äldre 7 Nov 06:28
    #5
    Rebecca1987 skrev 2017-11-05 20:58:19 följande:

    Jag har försökt googla bilder men blir lite kluven.

    Jag har en dotter som har fått utslag på insidan av överdelen på låren upp mot ljumsken lite innan för troskanten då hon bara har blöja utomhus och på natten. Börjar fundera på om de är höstblåsor i stället för blöjeksem om man jämför bilder. Hon har haft utslag i ansiktet förra veckan och på ena handen där av min misstanke. Bilden är lite suddig men svårt att ta i mörkret när hon sover.


    Jag skulle ringa BVC eller VC och be att få komma och visa upp min lilla unge.
Svar på tråden utslag på 2 åring