• Äldre 5 Nov 21:00
    9454 visningar
    9 svar
    9
    9454

    Behöver ny handväska. Vilken?

    Hej,

    Jag behöver köpa ny handväska, har haft samma i 7 år nu. Vill ha tips på handväskor av bra kvalitet och som är klassiska och passar till det mesta. Helst en som man kan ha på axeln eller crossbody och som får plats med plånbok och nycklar. Vad ska jag köpa? Bryr mig inte så mycket om pris men däremot kvalitet eftersom jag använder den länge. Helst inget med stora loggor på. Länka gärna!

  • Svar på tråden Behöver ny handväska. Vilken?
  • Ekonom­10
    Äldre 5 Nov 21:16
    #1

    Mulberry har flera modeller, även mindre. Inga blaffiga loggor och finns i fantastiska färger. Kostar en del men är superklassisk och väldigt hög kvalité.

  • Äldre 5 Nov 21:25
    #2
    Ekonom10 skrev 2017-11-05 21:16:35 följande:

    Mulberry har flera modeller, även mindre. Inga blaffiga loggor och finns i fantastiska färger. Kostar en del men är superklassisk och väldigt hög kvalité.


    Ja funderar på Mulberry "Lily" men ganska dyr. Jag bor i USA så alla Europeiska märken är dyra. Mulberry Lily kostar $1275 här, alltså drygt 10K SEK, ouch!!
  • Äldre 5 Nov 21:32
    #3

    Varför inte skänka pengarna till en fattig familj, eller köpa begagnat?

  • Äldre 5 Nov 21:43
    #4
    faren skrev 2017-11-05 21:32:18 följande:

    Varför inte skänka pengarna till en fattig familj, eller köpa begagnat?


    Jovisst, vi skänker redan mycket och jag jobbar hårt mot republikanerna/Trump administrationen. Studerar nu men jobbade innan på social instans för fattiga. Jag känner alltid fruktansvärd skuld att unna mig något. Borde jag få unna mig en väska eller är det själviskt? Behöver ej vara dyrt bara det håller.
  • Ekonom­10
    Äldre 6 Nov 05:14
    #5

    Ska du ha en som håller länge ska den vara vettigt sydd. Har du kollat på Fossil? Michael Kors har bra priser i US men loggan kan vara lite blaffig ibland. Jag köpte en MK i USA för ca 4000kr för 5 år sedan och den håller verkligen fint.

  • Äldre 6 Nov 08:28
    #6

    Jag tycker det är omöjligt att råda någon då det finns då otroligt många olika modeller på väskor och lika många olika smaker. Tror det skulle vara lättare om man får se en bild av en väska som du gillar. För många år sen när min mamma ville köpa en handväska så hittade hon ingen passande trots att hon tittade i många affärer. Till slut så stod hon i en affär och frågade efter en handväska medans jag slötittade på reaväskorna som såldes ut och visade henne en som var precis det hon hade letat efter jättelänge. Smaken är som baken.

  • Äldre 6 Nov 21:22
    #7
  • Äldre 7 Nov 01:28
    #8
    Havstroll skrev 2017-11-06 21:22:35 följande:

    www.tantochfarbror.se

    Vassego


    Väldigt fina väskor, Miss Fairy Cake och Mrs Muffin är mina favoriter. Men verkar inte kunna beställa till USA?
  • Äldre 7 Nov 08:59
    #9
    AmericanMommy skrev 2017-11-07 01:28:31 följande:
    Väldigt fina väskor, Miss Fairy Cake och Mrs Muffin är mina favoriter. Men verkar inte kunna beställa till USA?
    Surt, tänkte inte på att kolla det. Du har ingen i Svea som du kan beställa till som sen i sin tur kan skicka vidare till dig? Eller mejla företaget och fråga?

    De fixar det säkert
Svar på tråden Behöver ny handväska. Vilken?