• Baralillamoi

    Plussat - vad tusan gör man nu?

    Har två barn sedan tidigare på 10 och 8 år.

    Nu har jag plussat...känner mig lika nervös och oförberedd som när jag plussade med första barnet. Jag har verkligen en konstant känsla av "Vad tusan gör jag nu?". Allting är som bortglömt och det är nästan som att jag aldrig varit gravid tidigare. Någon som känt samma? Har smått panik.

  • Svar på tråden Plussat - vad tusan gör man nu?
  • Anotherone

    Jag kände så för ett år sen, då jag blev gravid med vårt syskon. 11 år efter storebror!

    Bara att ringa mvc och uttala att jag ville boka tid för inskrivning kändes jättekonstigt... JAG gravid?? Men ring dem, på vissa ställen har man ju ett hälsosamtal först innan riktiga inskrivningen så det gör inget om det är tidigt.

    Sen om du ska göra KUB så ska det tas blodprov inför det.

    Tiden gick sjukt snabbt känner jag så här efteråt så njut av varje dag!

    Grattis och lycka till!!

  • Baralillamoi
    Anotherone skrev 2017-11-06 00:52:45 följande:

    Jag kände så för ett år sen, då jag blev gravid med vårt syskon. 11 år efter storebror!

    Bara att ringa mvc och uttala att jag ville boka tid för inskrivning kändes jättekonstigt... JAG gravid?? Men ring dem, på vissa ställen har man ju ett hälsosamtal först innan riktiga inskrivningen så det gör inget om det är tidigt.

    Sen om du ska göra KUB så ska det tas blodprov inför det.

    Tiden gick sjukt snabbt känner jag så här efteråt så njut av varje dag!

    Grattis och lycka till!!


    Känns skönt att höra att jag inte är ensam om att känna mig förvirrad inför tiden nu haha :)
  • marran87

    Hur har det gått för dig? :)


     


    Smält det lite? Börjat vänja dig tanken? 

    Jag är gravid i v 7 och storasyster är 11 år - jag känner på pricken igen mig i det du skriver! :) 

  • lussebulle25

    Förstår vad du menar! Har en femåring och är gravid igen. Känns som första gången haha. Kan inte ens föreställa mig att jag ska ha en stor mage snart!

  • UndrandeSökare

    Börja med att ringa och boka in vul hod gyn för att se foster med hjärtslag. Sen ring BM och boka tid för inskrivning. Men det borde du väl redan gjort nu eftersom du plussade i nov 2017?

Svar på tråden Plussat - vad tusan gör man nu?