Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

    Ryssland som land?!

    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-10 20:04:27 följande:

    Kommer säkert med en som bara läser aftonbladet eller expressen. Du kanske ska åka dit för och sen öppna din käft bondjävel.

    Orkar inte med med skogsmullar som snackar skit när de inte vet ett jävla skit.


    Ryssland är genomkorrumperat!

    Presidenten själv har ju tagit upp problemen med korruption i olika tal. I intervjuer i media brukar vanliga Ryssar på gatan nämna korruptionen i landet. Även de som är anhängare av den sittande presidenten. Så vad är det att tjafsa om?
  • Anonym (J)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-10 20:04:27 följande:

    Kommer säkert med en som bara läser aftonbladet eller expressen. Du kanske ska åka dit för och sen öppna din käft bondjävel.

    Orkar inte med med skogsmullar som snackar skit när de inte vet ett jävla skit.


    Ryssland är genomkorrumperat!

    Presidenten själv har ju tagit upp problemen med korruption i olika tal. I intervjuer i media brukar vanliga Ryssar på gatan nämna korruptionen i landet. Även de som är anhängare av den sittande presidenten. Så vad är det att tjafsa om?
  • Anonym (J)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 10:48:21 följande:

    Halva min släkt bor där så jag vet vad jag pratar om till skilland från dig och din ?litteratur?


    Ja men vad bra! Varför inte berätta lite om dagens Ryssland då!

    Vad tycker du är positivt respektive negativt med landet? Hur skiljer sig Ryssland från Sverige?
  • Anonym (J)
    Anonym (23258) skrev 2018-03-13 15:43:16 följande:

    Kulturen, filmerna, konsten och musiken.

     

    Naturen är fin med allt ifrån böljande slätter, höga berg, djupa skogar, karga skärgårdar och stora tundror.  Runt Astrakhan är det öken. På Krims sydkust subtropiskt klimat. Du kan hitta Medelhavsklimat, subarktiskt, eller milt blött och regnigt längs östkusten.Det positiva med Ryssland är hur ryssarna ser på sitt eget land - att de vill vara och förbli ett land.  Jag är avundsjuk på samhörigheten. Det är sådant som vi saknar i Sverige idag och det betyder sjukt mycket.

    Ryssland för en bra utrikespolitik, kolla bara hur man lyckas med att lösa Syriens kris.

    Tyvärr har ju västpropagandan givit oss en felaktig bild av Ryssland, mycket är bra i Ryssland, men det får man inte veta om man följer svenska MSM.


    Vi är jättemånga svenskar som är stolta och glada över vårt Sverige!

    Sen finns det en massa folk på högerkanten och så kallade Sverjevänner m.fl. som tydligen inte är det, som hela tiden håller på och hackar på sitt fosterland. Och gnäller om att folk inte är stolta över sitt land (när det i själva verket är dom som nu uppenbarligen inte är det).

    Men nu handlar ju inte tråden om Sverige utan om Ryssland.. Jag har aldrig varit i Ryssland så jag kan inte uttala mig om så mycket när det gäller det landet.

    Ryssland invaderar uppenbarligen grannländers territorium (jag kan inte komma på nåt annat land på 2010-talet som försöker öka sitt territorium med militära medel).

    Man stöttar en galen diktator i Syrien som släpper oljefatsbomber på sin egen befolkning.

    Man genomför en attack med massförstörelsevapen mot oskyldiga i England. En krigshandling!

    Human Rights Watch rapporterar om att Ryssland inte är direkt världsbäst på mänskliga rättigheter.
  • Anonym (J)

    Så det verkar ju va jättemycket att imponeras över..

Svar på tråden Ryssland som land?!