• Äldre 6 Nov 04:19
    5128 visningar
    3 svar
    3
    5128

    Hur länge efter förskolestart slutade ert barn bli sjukt hela tiden?

    När slutade barnet vara sjukt hela tiden och hur många gånger hann det vara sjukt?

    Min ettåring började förskolan för två månader sedan och har varit sjuk nästan konstant sedan dess men jag antar att det är olika sjukdomar som avlöser varandra. Hon har haft fem febertoppar på dessa månader. Kanske varit på förskolan 10-12 dagar totalt. Är där en dag och sedan sjuk en vecka, där en dag och sjuk en vecka...

    Minns inte att det var så här extremt ned storasyskonet. Då var han frisk varannan vecka och sjuk varannan... minns inte hur länge. Han var dock ett halvår äldre när han började.

    Hur var det för er?

  • Svar på tråden Hur länge efter förskolestart slutade ert barn bli sjukt hela tiden?
  • Caramb­olan
    Äldre 6 Nov 07:22
    #1

    Efter första terminen har det blivit markant bättre för mina barn.

  • Äldre 7 Nov 16:58
    #2

    Dottern började på förskolan i januari 2015. Minns inte hur mycket hon var sjuk 2015 (har nog förträngt det...). Men våren 2016 var hon sjuk jättemycket. I februari var jag hemma mer dagar än på jobbet och då vabbade även pappan en del dagar. Nu 2017 har hon knappt varit sjuk alls.

  • Äldre 14 Jan 07:40
    #3

    Första barnet skolades in i oktober 2011 och hon var sjuk HELA tiden, åkte på allt! I januari 2013 vände det efter operation av borttagning av polyp i näsan och insättning av rör i öronen. Hon är nu 7,5 och blir fortfarande sjuk med jämna mellanrum.

    Andra barnet skolades in Januari 2015, och var rejält sjuk ca 2-3 månader och sen vände det till att bara få det vanliga, magsjuka, en och annan halsfluss/öroninflammation. Nu är han 4,5 och är aldrig sjuk.

    Jag tror helt enkelt det handlar om barnets immunförsvar från början, mitt andra barn var mycket sjuk under sitt första levnadsår eftersom syrran drog med smittor hem medans hon levde i en mer skyddad värld under sitt första år.

Svar på tråden Hur länge efter förskolestart slutade ert barn bli sjukt hela tiden?