• Anonym (Tråd)
    Äldre 6 Nov 04:42
    1793 visningar
    1 svar
    +1
    1
    1793

    Hjälp mig, jag blir inte attraherad av folk

    Jag är singel och känner mig väldigt ensam. Vill så gärna hitta en man att älska och dela livet med men problemet är att jag väldigt väldigt sällan finner någon attraktiv. Någon gång ibland kan jag se någon jag finner attraktiv på stan, men det är sällan och dessa lär man ju aldrig känna. De personer jag känt och varit attraherad av kan räknas på en hand.

    Det är inte bara utseendet som jag finner oattraktivt utan ofta är det både utseende, kroppsspråk, personlighet, blickar och lukter (personliga lukter inte parfymer etc).

    För mig är det också så att antingen finns attraktionen där redan från början eller så aldrig alls. Det är inte så att det utvecklas med tiden för mig, det har aldrig hänt.

    Jag vet inte hur det här kan lösas. Bara tanken på att ens kyssa någon jag inte är attraherad av är äcklande så det är ju inte hållbart att dejta någon trots att det saknas attraktion från min sida. Jag har försökt ändra mig men det går inte, det kan jämföras med någon som är helt heterosexuell men försöker sig på att dejta någon av samma kön - det funkar inte och är obehagligt.

    Detta är inte ett fall där jag är kräsen bara för att, tror jag är så mycket bättre själv etc. utan det är fråga om min kropps oförmåga att känna sig attraherad. Det har varit så här genom hela mitt liv och jag har kommit till den punkten att jag funderar över om det är bättre att vara singel eller med någon man finner oattraktiv. I det sistnämnda fallet är man i alla fall inte ensam och kan så småningom kanske bilda familj osv. Börjar ge upp hoppet om att träffa någon som faktiskt känns attraktiv och rätt.

    Kan nämna att jag

    1. Inte är homosexuell. Alla de få jag attraheras av är män och jag kan inte tänka mig att vara med kvinnor.

    2. Inte är asexuell. Jag attraheras av män (men få av dem), även sexuellt och gillar sex som vem som helst så länge jag är attraherad av killen.

    3. Inte vill vara singel längre. Hur det ska ändras på vet jag dock inte...

    Är det någon som har nåt råd/tips eller kanske nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Hjälp mig, jag blir inte attraherad av folk
  • Anonym (svårf­lörtad­)
    Äldre 6 Nov 11:20
    #1
    +1

    Jag känner igen mig i din beskrivning. Blir också väldigt sällan attraherad när det finns läge så att säga. Kan se många attraktiva män på stan och på film men sällan de som funnits i min vardag eller killar jag försökt få känslor för på dejtsidor. Tänder heller inte på majoriteten av alla de som attraherats av mig. Har haft några långa förhållanden och förmodligen stannat kvar i dessa länge delvis pga att  jag har så svårt att ligga runt och fatta tycke för människor.

    Jag har precis som du analyserat varför och försökt förstå vad detta beror på? Om det i grunden finns en rädsla för intimitet och varför det mest är främlingar och kändisar jag finner sexuellt attraktiva? De är ju otillgängliga och utgör inget hot?

    Har du funnit dig själv i någon obehaglig situation t ex där någon varit kär i dig som du inte känt samma för, där du fått dåligt samvete? Kanske fruktar att hamna i samma läge igen?

    Vad är det specifikt du du attraheras av. Har de dessa killar haft något gemensamt? Har du andra närhetsproblem, tillitsproblem osv?

    Det är så djupt orättvist att få höra att man är kräsen och att de flesta kvinnor generellt t ex kan få ligga hur mycket som helst...Hur kul är det när lusten helt saknas och äckelkänslor tar över?. Jag kan avundas människor som får känslor lätt och attraheras av många, Det verkar mycket mera okomplicerat och berikande, Tror tyvärr att människor som oss får förbli singlar tills det känns rätt,kanske för evigt pga detta och det är ju en stor sorg, eftersom närhetsbehovet och lusten att dela sitt liv med någon ändå finns.

Svar på tråden Hjälp mig, jag blir inte attraherad av folk