• sigge1235

    Vilken traktörpanna??

    Min man gillar att laga mat och jag tänkte köpa en traktörpanna som jag vet att han vill ha, till hans födelsedag. Men jag har ingen aning om vad man köper. Vilket material, vilken storlek och vilket märke ska man satsa på? Någon som har koll på detta?

    Tack!

  • Svar på tråden Vilken traktörpanna??
  • Annelie 76

    Jag har en i rostfritt från Ikea som jag gillar. Men om du vill ha en lite finare så gå till Åhléns eller Cervera och köp där. En rostfri med kopparfärgad utsida är fin.

    Men vilken du än väljer så håll dig till rostfritt eller gjutjärn så håller de hela livet. Köp inte en teflonbelagd, den måste bytas om ett år eller två.

  • klyban
    sigge1235 skrev 2017-11-06 07:23:58 följande:
    Min man gillar att laga mat och jag tänkte köpa en traktörpanna som jag vet att han vill ha, till hans födelsedag. Men jag har ingen aning om vad man köper. Vilket material, vilken storlek och vilket märke ska man satsa på? Någon som har koll på detta?

    Tack!

    Om du har pengar och anser det är en lämplig prisnivå, så köper man givetvis en i koppar och bra kvalitet.
    Dessa går på minst på 3000, en fullpanna mer mot 5000:-.


    Har flera Cuprinox själv och finns inte mycket och säga, mer än att de är bra.
    Fanns två tjocklekar innan, och det är den tjockare man är ute efter i så fall.
    Även som blir dessa till dekoration i köket, då jag hänger upp dom på vägen efter användandet.

    Ska man ha billiga, så brukar faktiskt IKEA har rätt okey pannor.
    Speciellt de lite dyrare de har.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Vilken traktörpanna??