• Mamma till S

    Kissar hela tiden!?

    Hej!

    Är i V 6+3 idag o kissar heeeela tiden, springer på toa jämt känns det som. Är det normalt!? Såhär tidigt?

  • Svar på tråden Kissar hela tiden!?
  • mumma

    Jag var likadan redan i v 5. Tyckte oxå att det var alldeles för tidigt ???? Jag gjorde ett vul ultraljud och doktorn såg att bebisen låg precis ovanför urinblåsan. Han sa att det skulle bli bättre när den reser på sig. Jag kissade med bara 5 min mellanrum och kanske 6-8 ggr innan jag sluta va kissig. Skit jobbigt verkligen.

    Har väl blivit lite bättre men kissar minst 8 -15 ggr per natt så sover inge vidare. Hoppas att det lättar för dig snart, just nu är det bara att gilla läget ????

  • Mamma till S
    mumma skrev 2017-11-06 14:36:02 följande:

    Jag var likadan redan i v 5. Tyckte oxå att det var alldeles för tidigt ???? Jag gjorde ett vul ultraljud och doktorn såg att bebisen låg precis ovanför urinblåsan. Han sa att det skulle bli bättre när den reser på sig. Jag kissade med bara 5 min mellanrum och kanske 6-8 ggr innan jag sluta va kissig. Skit jobbigt verkligen.

    Har väl blivit lite bättre men kissar minst 8 -15 ggr per natt så sover inge vidare. Hoppas att det lättar för dig snart, just nu är det bara att gilla läget ????


    Antar att det bara är att gilla läget. Haha men så himla jobbigt o springa där hela tiden!
  • Krusbärskompott

    Jättevanligt och beror delvis på hormonerna om jag förstått det rätt. För mig försvann det runt v12 o har ännu inte kommit åter (v24nu).

  • Mamma till S
    Krusbärskompott skrev 2017-11-06 18:37:02 följande:

    Jättevanligt och beror delvis på hormonerna om jag förstått det rätt. För mig försvann det runt v12 o har ännu inte kommit åter (v24nu).


    Ja det stämmer nog! Men kan inte komma ihåg att det var så här xtremt med dom två förra graviditeterna. Då kom det mot slutet av dom. Men men tur man har två toaletter hemma då, haha.
  • mumma

    Det var detsamma för mig. De två andra graviditeterna kan jag inte minnas att det var så heller, inte så tidigt iaf. Däremot mot slutet när man är som störst. Kommer ihåg att jag kände sådan lyckokänsla efter att bebisen kommit ut att det var sååå skönt att slippa gå och kissa hela tiden, det var som en befrielse :)

Svar på tråden Kissar hela tiden!?