• Äldre 6 Nov 19:04
    3999 visningar
    20 svar
    20
    3999

    Jobb på ledig dag

    Hej! Jag jobbar inom vården och imorgon är min lediga dag efter att ha jobbat lör,sön (delad tur) och idag måndag. Det är också min enda lediga dag fram tills helgen. Jag är kontaktperson åt en dam som imorgon ska ha ett uppföljningsmöte men måste man verkligen åka till jobbet för 45-60 min på sin lediga dag??

  • Svar på tråden Jobb på ledig dag
  • Äldre 6 Nov 19:16
    #2

    Sjuksköterskan som jobbar på avdelningen då det datumet passar honom. Han frågade dock aldrig om jag jobbar den dagen eller inte

  • Äldre 6 Nov 19:41
    #6

    Nej han är lite (mycket) av en skitstövel och sa bara till mig att ringa till tantens gode man som ska vara med på mötet och be henne välja ett datum ( jag fick en lapp med olika datum som passar honom). Han SA aldrig att jag måste komma utan antog bara att jag skulle bara där

  • Äldre 6 Nov 21:00
    #9

    Nej inte jag utan sjuksköterskan. Alla alternativ var på mina lediga dagar

  • Äldre 6 Nov 21:29
    #11

    Han skulle inte boka om och frågade mig aldrig om jag va ledig eller inte utan gav mig bara en lapp med tider som passar honom och sa till mig att ringa till gode mannen och be henne välja en. Vi har en kalender (som han påstår att han tittar i varje dag) på jobbet i personalrummet där det står vilka som jobbar varje dag och kunde lätt ha tittat i den och valt en tid som passar oss båda

  • Äldre 6 Nov 21:44
    #13
    -1

    Jag fick reda på det för ca 2 veckor sen. Jag kunde ha sagt till honom att jag är ledig alla dom dagarna han valt men som sagt, det är hans ansvar att fixa mötet och välja en tid som passar alla så jag känner att han får skylla sig sj

  • Äldre 6 Nov 21:45
    #14

    Chefen har jag inte pratat med

  • Äldre 6 Nov 22:00
    #17

    Men detta va inte förslag för mig utan för gode mannen och sa absolut ingenting om att jag skulle titta på lappen se om nån av tiderna passar mig utan bara att ringa till henne. Han skiter definitivt i om jag kan eller ej och han kunde som sagt bara ha tittat i kalendern som är på hans skrivbord så hade han sett att jag är ledig

Svar på tråden Jobb på ledig dag