• Angelinap

    Hur många jävla ivf ska man behöva gå igenom?!!?????

    Fyra ivf försök, flera fet, flera missfall,föda ett dött barn i sjätte månad, snart står vi inte ut längre. 6 års försök: ofrivilligt barnlösa är vi.

    Fler som är i liknande situation?

    Tårarna tar aldrig slut.

  • Svar på tråden Hur många jävla ivf ska man behöva gå igenom?!!?????
  • Jag är bara jag

    Har varit så jag vet hur jävligt det känns! 14 IVF:er varav 7 ED och 4 missfall med 5 barn- men jag kom ut på andra sidan med ett barn efter drygt 10 år! Glad  Så ge inte upp! De allra flesta som kan bli gravida kan få barn. Men det kan krävas mediciner som inte är standard och det är ju där man kan stöta på patrull i Sverige ibland. Vad har du provat hittills mot missfallen? Progesteron, Trombyl, Folacin, Levaxin, Fragmin, Prednisolon? Nåt mer?

  • tulip79

    Vi gjorde 9 återföringar (3 behandlingar) innan sonens embryo fastnade. Ett FET. Det var jobbigt att det tog sån tid men jag ville inte ge upp. Vi gjorde icsi pga för få spermier.

  • Jessy01

    Åh fy! Ledsen för vad du får gå igenom.

    Jag har haft 4 missfall och ett i 6:e månaden.
    De sa till mig: slumpen. Jag fick sen ett barn vid 28 års ålder.
    Andra barnet gick igenom otaliga behandlingar IVF. Manlig faktor.
    Vid 40 års ålder gick det inte och jag tog en del prover. Prolaktin, Sköldkörtel ( TSH ska ligga under två i dessa sammanhang fast riktlinjerna säger annorlunda), kortisol.
    Har du ngn autoimmun sjukdom. Du kanske behöver prenisolon etc?
    Jag hade vajsing på sköldkörtel och har en autoimmun sjukdom så tog trombyl, Fragmin, prednisolon 15 mg samt levaxin tills värdet var bra.
    Ett råd: ta alla prover du kan sen ha is i magen och justera om de om de visar att något inte står rätt till.
    Lycka till!!

  • Lofers
    tulip79 skrev 2017-11-07 07:21:13 följande:

    Vi gjorde 9 återföringar (3 behandlingar) innan sonens embryo fastnade. Ett FET. Det var jobbigt att det tog sån tid men jag ville inte ge upp. Vi gjorde icsi pga för få spermier.


    Vi har precis misslyckats med vår 10:e återföring (3e behandlingen), och har nu ett embryo kvar i frysen. Är väldigt jobbigt att gå igenom så många misslyckanden. Fick ni några svar varför det krävdes så många återföringar? Gjorde ni något annorlunda den gången det lyckades? 
    Grattis till att ni lyckades till slut, det ger lite hopp. 
  • tulip79

    Nej, vi gjorde inget annorlunda. Vi anmälde oss till en adoptionskurs för säkerhets skull, men inget annat. Men det var nog en tillfällighet att det sammanföll!

    Tror att det var superbra ägg (men det sa de varje gång) då hans syster kommer från samma äggplock - på första syskonförsöket!

    Jag håller tummarma för er alla som kämpar!!!

  • Lofers
    tulip79 skrev 2017-11-08 17:04:06 följande:

    Nej, vi gjorde inget annorlunda. Vi anmälde oss till en adoptionskurs för säkerhets skull, men inget annat. Men det var nog en tillfällighet att det sammanföll!

    Tror att det var superbra ägg (men det sa de varje gång) då hans syster kommer från samma äggplock - på första syskonförsöket!

    Jag håller tummarma för er alla som kämpar!!!


    Tack snälla för svar. Fantastiskt att ni lyckades få två barn direkt efter varandra efter så många försök! Stort grattis. 
    Blir väldigt nyfiken eftersom det påminner lite om vår situation - vi har gjort många återföringar och embryona ser alltid jättebra ut, men ändå har det tyvärr inte lyckats hittills. Vi gör också icsi. Jag är ganska lättstimulerad, så en gång fick vi göra totalfrys på grund av risk för överstimulering. Funderar på hur hormonstimuleringen (har haft Menopur två gånger och Gonal F en gång) påverkar äggkvaliteten, t ex om lägre dos med långsammare mognad av äggen (och färre ägg) är bättre för kvaliteten. Förlåt att jag frågar igen men är jättenyfiken på om du kommer ihåg om ni gjorde någon skillnad i hormonstimuleringen vid det äggplocket som lyckades? Fick ni t ex färre/fler ägg än tidigare? Stort tack!

    Lycka till alla. 
  • Anonym (Johanna)
    Jag är bara jag skrev 2017-11-06 20:28:52 följande:

    Har varit så jag vet hur jävligt det känns! 14 IVF:er varav 7 ED och 4 missfall med 5 barn- men jag kom ut på andra sidan med ett barn efter drygt 10 år!   Så ge inte upp! De allra flesta som kan bli gravida kan få barn. Men det kan krävas mediciner som inte är standard och det är ju där man kan stöta på patrull i Sverige ibland. Vad har du provat hittills mot missfallen? Progesteron, Trombyl, Folacin, Levaxin, Fragmin, Prednisolon? Nåt mer?


    Hur får man sånna här mediciner utskrivna? Jag har tsh 3.76 och >600 tpo-antikroppar (mot Sköldkörteln) och har varit hos 2 läkare (på fertilitetsklinik + på min vc) och får inte ens levaxin utskrivet. Allt är bra enligt dem, inget som ska påverka fertiliteten. Men jag blir ju inte gravid... Kan inte ens föreställa mig reaktionen om jag dessutom ville ha prednisolon, trombyl och grejer...
  • Anonym (Emma)

    14 IVF. Ett som fastnade men slutade i sent missfall. Jag gav till slut upp. Är 46 nu och barnlös. Tårarna tar verkligen aldrig slut.

  • Jag är bara jag
    Anonym (Johanna) skrev 2017-11-08 21:33:00 följande:
    Hur får man sånna här mediciner utskrivna? Jag har tsh 3.76 och >600 tpo-antikroppar (mot Sköldkörteln) och har varit hos 2 läkare (på fertilitetsklinik + på min vc) och får inte ens levaxin utskrivet. Allt är bra enligt dem, inget som ska påverka fertiliteten. Men jag blir ju inte gravid... Kan inte ens föreställa mig reaktionen om jag dessutom ville ha prednisolon, trombyl och grejer...
    Jag fick Levaxin privat för många år sen när gränsen låg högre och har haft sen dess. Men även mvc och specen var inne på lägre tsh än det "normala" 4,0 när man som jag haft svårt och fått flera missfall. IVF-klinikerna har en gärns på 2,5. Att du inte fått Levaxin är ju en gåta! Gå till en privat liten gynkiinik- där får man oftare hjälp.
  • Soliho

    Jag lider med er alla som kämpar. Det gör så ont och är så orättvist.
    Vi gjorde tre omgångar IVF och fem insättningar. Innan vi började med det stimulerade vi flera omgångar med Pergotime också. De första två omgångarna och fyra insättningarna gjordes i ganska snabb takt under ett år, men sen behövde vi en paus för att orka mentalt och det gick nio månader innan vi startade den tredje omgången.
    Efter den femte misslyckade insättningen gjordes det en spolning där de hittade en polyp som skulle opereras bort, men samma dag som jag skulle på samtal inför operationen upptäckte jag att jag efter fem år av försök blivit gravid på naturlig väg. Den graviditeten slutade i ett tidigt missfall.
    Jag fick en ny tid för operation, men när jag vaknade upp från narkosen berättade läkaren att de inte hittat någon polyp och att allt såg jättebra ut där inne. Och i stort sett samma dag blev jag gravid på naturlig väg igen och fick en hett efterlängtad son. Och plötsligt var allt slit och alla tårar värt det. Jag hoppas så att ni alla kommer dit till slut.
    Varför det plötsligt fungerade så ?enkelt? efter alla år vet jag inte. Vi gjorde inget annorlunda. Naturen är tyvärr grym och oberäknelig. 

  • Anonym (Johanna)
    Jag är bara jag skrev 2017-11-08 21:56:00 följande:

    Jag fick Levaxin privat för många år sen när gränsen låg högre och har haft sen dess. Men även mvc och specen var inne på lägre tsh än det "normala" 4,0 när man som jag haft svårt och fått flera missfall. IVF-klinikerna har en gärns på 2,5. Att du inte fått Levaxin är ju en gåta! Gå till en privat liten gynkiinik- där får man oftare hjälp.


    Kliniken som sa nej är en privat ivf-klinik. Dom skriver själva att dom är den största i Sverige, vet inte om det stämmer. Så det är inte alls ivf-kliniker som har 2,5 som gräns uppenbarligen. Tycker också att det är en gåta. Kan kanske prova att hitta nån privat gyn...
  • Angelinap

    Tack för peppning. Jag hoppas att vi alla som längtar och väntar ska få en liten bebis till slut.

    Det måste bara bli så, eller hur?

    Styrka , styrka till alla som kämpar och jag ska tända ett ljus för oss alla????????????

  • Anonym (A)

    Vi gjorde "bara" 4 ICSI men fick aldrig till frys, förrän sista försöket då vi bytte från Gonal-F till Menopur och fick en son och 2 till frys. Kliniken sa att det var slump, men det var verkligen signifikant bättre resultat och viktigt för min sinnesfrid att veta att vi provat "allt" om det inte hade gått vägen. Det är snart 10 år sedan nu, så embryodonation var inte vanligt. Idag hade jag nog haft det alternativet rätt högt på listan.

  • HarmoniMalin87
    Lofers skrev 2017-11-07 18:17:46 följande:

    Vi har precis misslyckats med vår 10:e återföring (3e behandlingen), och har nu ett embryo kvar i frysen. Är väldigt jobbigt att gå igenom så många misslyckanden. Fick ni några svar varför det krävdes så många återföringar? Gjorde ni något annorlunda den gången det lyckades? 

    Grattis till att ni lyckades till slut, det ger lite hopp. 


    Hej Lofers! Hur har det gått för er?

    Jag har också hållt på länge och läste det du skrev på ovan.. så jag hoppa hoppas du ser detta:) så nyfiken.
  • HarmoniMalin87

    [quote=78169260][quote-nick]tulip79 skrev 2017-11-07 07:21:13 följande:[/quote-nick]Vi gjorde 9 återföringar (3 behandlingar) innan sonens embryo fastnade. Ett FET. Det var jobbigt att det tog sån tid men jag ville inte ge upp. Vi gjorde icsi pga för få spermier.

    Hej Tulip79, hur illa var din mans spermier? :/

    Blir så orolig. Vi har gjort 8 insättningar (3 ivf behandlingar). Plus 5 av 8. En missed abortion v.8, en abort.21 p.g.a allvarligt hjärtfel :( det sliter :(

Svar på tråden Hur många jävla ivf ska man behöva gå igenom?!!?????