• Mamma mia84

    Tränar med min 2åring

    Hej jag är helt ny här men jag har lite funderingar kring potträning och hur ni gör och gärna tips.

    Jag har en dotter som fyllde 2år för ca 3 veckor sedan. Vi har haft som rutin ett bra tag att gå på pottan när vi vaknar på morgonen. Oftast kissar hon. Nu på senaste månaden har jag försökt låtit hon vara blöjfri när vi är lediga och hemma. Ibland går det jättebra och ibland säger hon att hon är kissnödig när hon kissar redan och då inte på pottan. Hon tycker om att vara utan. Senaste dagarna vill hon inte ha blöja när vi ska handla eller så heller. Ska jag tvinga på henne blöja fast hon inte vill eller låta henne vara fri fast hon inte riktigt kan säga till i tid. Känns fel att tvinga henne.

  • Svar på tråden Tränar med min 2åring
  • Carambolan

    Jag tycker att det är diekt otrevligt att medvetet utsätta omgivningen för barn som kissar på golvet i affären, på sätet i bussen, i bassängen på badet, etc. Sånt kan man träna med hemma eller ute på gräsmattan. När dagarna fungerar felfritt hemma börjar man träna på andra ställen är min åsikt, tills dess får barnet finna sig i att ha blöja.

  • Meriall

    Enklaste kanske att låta henne vara hemma i någon vecka och träna ordentligt under tiden. Alt använda någon form av skydd som inte är just blöja så hon känner att det går framåt.

Svar på tråden Tränar med min 2åring