• Äldre 7 Nov 00:45
    1239 visningar
    1 svar
    1
    1239

    Är så trött

    Min son på 6 månader har alltid haft svårt att somna, han skriker och spänner sig i flera timmar. Slutar alltid upp att han somnar vid tolv eller ett tiden under natten. Det är så otroligt jobbigt för att vara ärlig, det drar så mycket energi. Det är otroligt jobbigt att inte kunna få honom komma till ro. Är nästan alltid tvungen att amma honom till söms men det tar sjukt lång tid eftersom det bara funkar efter flera försök, att vagga funkar inte. Det är då han skriker och spänner sig hela tiden, under dagarna går det bättre men nätterna är helt omöjligt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

    Kan någon snälla hjälpa??

  • Svar på tråden Är så trött
  • Äldre 7 Nov 09:00
    #1

    Jag gav upp rätt tidigt och lät min dotter somna i famnen, det gjorde hon från nyfödd till kanske 2,5 år. Säkert inte så "man ska" göra men hey, lugna sköna kvällar i soffan eller gåendes i vardagsrummet så somnade hon fort. Försökte ett tag att "vid 8 ska hon sova" men gav upp det också, hon somnade mellan 6mån-1 år runt 22. Nu är hon 3,5år och sover fortfarande i vår säng, säker inte så "man ska" göra heller men här sover vi alltid hela nätter. Förstår att det är jobbigt! Om inte famnen funkar, gör det något om läggningen blir kl.24 när han är så liten om det är då han verkar bli trött. Om han inte är trött tidigare är det ju inte konstigt om han stretar emot. Ta det bara lugnt, när det är dags för ev förskola på morgonen kommer rutinerna sätta sig automatiskt.

Svar på tråden Är så trött