• Anonym (Allaä­rvioli­ka)
    Äldre 7 Nov 01:45
    4182 visningar
    12 svar
    12
    4182

    Sex efter förlossning

    Av ren nyfikenhet! Hur är erat sexliv efter förlossning?

    Tjejer upplever ni någon skillnad att det känns mindre eller dylikt? Har ni några besvär fysiskt? Förlossningsskada som ställer till det?

    Killar upplever ni att ni känner mindre, mer eller ingen skillnad alls?

    Kanske dålig beskrivning men tror de flesta förstår vad jag är ute efter.

  • Svar på tråden Sex efter förlossning
  • Äldre 7 Nov 08:54
    #1

    Jag kan i vissa ställningar bli öm när min man kommer långt in så han stöter emot på något sätt. Dessutom behöver jag mer förspel för att få han i mig då de känns som om han är mycket större än vad de känts förut.

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 7 Nov 09:06
    #2
    Rebecca1987 skrev 2017-11-07 08:54:24 följande:

    Jag kan i vissa ställningar bli öm när min man kommer långt in så han stöter emot på något sätt. Dessutom behöver jag mer förspel för att få han i mig då de känns som om han är mycket större än vad de känts förut.


    Sju barn står det i din presentation. Har du fött alla dem eller är några "bara" mannens?
  • Äldre 7 Nov 09:17
    #3
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-07 09:06:16 följande:

    Sju barn står det i din presentation. Har du fött alla dem eller är några "bara" mannens?


    Jag har fött alla.
  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 7 Nov 09:23
    #4
    Rebecca1987 skrev 2017-11-07 09:17:31 följande:
    Jag har fött alla.
    Imponerande. Då har du verkligen erfarenhet av sex efter förlossning. Men det funkar bra i stora drag då, om mannen tar det lite försiktigt? Min fru fick svårare att få orgasm efter andra förlossningen. Har du märkt någon skillnad i det avseendet?
  • Äldre 7 Nov 09:30
    #5
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-07 09:23:47 följande:

    Imponerande. Då har du verkligen erfarenhet av sex efter förlossning. Men det funkar bra i stora drag då, om mannen tar det lite försiktigt? Min fru fick svårare att få orgasm efter andra förlossningen. Har du märkt någon skillnad i det avseendet?


    Nej jag kan komma både lätt och ofta. Har sexlust ofta och blir lätt blöt när vi har sex och förspel.
  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 7 Nov 09:53
    #6
    Rebecca1987 skrev 2017-11-07 09:30:15 följande:
    Nej jag kan komma både lätt och ofta. Har sexlust ofta och blir lätt blöt när vi har sex och förspel.
    Skönt att det funkar så bra. Men har ni tid och ork också med den stora barnaskaran? Hur snabbt har ni varit igång med sexlivet efter förlossningarna?
  • Äldre 7 Nov 10:04
    #7

    Första gångsförälder med son på drygt 14 veckor nu. Har tyckt att det varit svårare att komma igång än jag räknat med, har ett barn som varit extremt mammigt o knappt kunnat lägga ner! Sen helammar jag vilket påverkat min lust . Sexet i sig känns som vanligt bortsett lite strävare , krävs lite mer förspel eller glidmedel. Hade en snabb o lite turbulent förlossning men klarade mig utan skador.

  • Äldre 7 Nov 10:06
    #8

    Frågade maken om jag kändes slappare men han tyckte inte att det varit någon större skillnad !

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 7 Nov 10:07
    #9

    Inga men efter förlossningen och är så gott som lika tight som innan. Får dock ont ibland om sambon kommer för djupt in, förut tyckte jag det var skönt när han ?kom åt? ordentligt men nu är det inte alltid lika trevligt.

  • Äldre 7 Nov 10:17
    #10
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-07 09:53:30 följande:

    Skönt att det funkar så bra. Men har ni tid och ork också med den stora barnaskaran? Hur snabbt har ni varit igång med sexlivet efter förlossningarna?


    Det varierar men sista förlossningen då tog de 1 vecka
  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 7 Nov 11:55
    #11
    Rebecca1987 skrev 2017-11-07 10:17:17 följande:
    Det varierar men sista förlossningen då tog de 1 vecka
    Det var väldigt snabbt. Vi väntade två månader.
  • Anonym (Allaä­rvioli­ka) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 00:20
    #12

    Tack för svar! Upplever också att det kan bli obekvämt i vissa ställningar när det känns som att han tar i nånting men som det inte gjorde innan. Frågade om det på efterkontrollen och då sa hon att det är för att livmodertappen kan ha ändrat lite lägre eller nått.

    Ibland tror jag att jag tänker för mycket på det och är rädd för att min kille ska tycka att det känns annorlunda fast han säger att det inte är så. Tycker nästan att jag blir för blöt ibland däremot jämfört med innan förlossning. Här fått 1 barn. :)

Svar på tråden Sex efter förlossning