• LaPrincipessa

    Vad ha under skalkläder kalla dagar?

    Hej,

    Har en 2,5-åring som går på dagis. Har både skalkläder och vinteroverall. Men vad har man när det är typ 3 -6 grader, dvs för varmt för vinteroverall? Tänker leggings/jeans inne på dagis och sedan fleecebyxor och skalkläder men blir det inte för meckigt för personalen att ta på det? Vill helst inte köpa fleecefodrad overall med när vi köpt dyra skalkläder. Funderar på att sy ett fleecefoder att klicka i skalbyxorna men vill gärna köpa ngt fördigt. Eller bara ni fleecebyxor inomhus på dagis?

  • Svar på tråden Vad ha under skalkläder kalla dagar?
  • elyse

    Personalen är vana och snabba påklädare. Självklart kan du ha fleeceställ under skalkläderna. Det finns hela tunna fleeceoveraller, men då tappar man ju finessen med tvådelat; att klä sig efter väder. Kanske behövs bara fleecetröjan på eftermiddagen, t.ex.

  • Griseknoen35

    Mina barn har ullunderställ, fleece och sen skalkläder över. Barnen byter om till vanliga kläder inne. De minsta får hjälp av personalen men barnen de barn över 3 år grejar de flesta av dem att klä av och på sig själva.

  • LaPrincipessa

    Bra, tack! Risken är bara att de struntar i fleece under skalbyxor, de klär jämnt lillan för kallt, rumpan är som en isbit när jag hämtar och de är ute. Har sagt till...

    Så kanske syr ett eget avtagbart fleecefoder till byxorna, synd det inte finns att köpa som tillbehör till skalbyxor ????

  • elyse
    LaPrincipessa skrev 2017-11-07 13:53:12 följande:

    Bra, tack! Risken är bara att de struntar i fleece under skalbyxor, de klär jämnt lillan för kallt, rumpan är som en isbit när jag hämtar och de är ute. Har sagt till...

    Så kanske syr ett eget avtagbart fleecefoder till byxorna, synd det inte finns att köpa som tillbehör till skalbyxor ????


    Men fy! Är själv förskollärare och småbarnsförälder och skulle bli jättearg om det hände mig. Om det är några som "kan" klä barn efter väder så är det ju vi på förskolan, kan jag tycka.
Svar på tråden Vad ha under skalkläder kalla dagar?