• Äldre 7 Nov 12:52
    1772 visningar
    4 svar
    4
    1772

    Göra slut?

    Jag har varit tillsammans med min sambo nu i ca 2,5 år. Jag älskar honom och han är min bästa vän. Problemet är att han inte kysser mig längre, han gjorde det i början bara. Han är heller aldrig romantisk eller ger mig komplimanger. Jag saknar kyssar, att få känna mig fin och allt sånt. Tog på mig sexiga underkläder en gång, knappt någon reaktion. Ändå säger han att han älskar mig och att han är nöjd som det är. Funderar över om det är rätt att göra slut? Känns som att jag kommer ångra mig och sakna honom otroligt mycket men ändå verkar det ju som att jag älskar honom mycket mer än han älskar mig. Någon som varit i samma situation? Vad ska jag göra? Vi har redan pratat om dessa problem i över ett halvår, sista han sa är att han vill att jag ska vara lycklig och att han nog inte kommer kunna ändra på sig då vi försökt så länge.

    Allt ja kan tänka på nu är hur mycket jag skulle sakna allt med honom, våra semestrar, utflykter m.m. gråter bara jag tänker på allt nu. Känns inte som att jag kommer hitta nån jag kan älska så mycket som jag älskar honom.

  • Svar på tråden Göra slut?
  • Äldre 7 Nov 14:02
    #1

    Kysser du honom längre då?

    Jag hade en partner som klagade på att jag aldrig kysste henne, men hon tog aldrig iniativ till kyssar heller vilket gjorde att det blev en ond cirkel.

    Det blev lätt tröttsamt att hela tiden få klagomål på uteblivna kyssar när ens partner var exakt lika dålig på att själv ta tag i det och ge kyssar.

    Jag gjorde mycket annat för henne som hon inte verkade se utan fokuserade enbart på det jag inte gjorde (som inte hon heller gjorde).

    Slutade med att vi gick isär, hon tog med sig sitt beteende in i nästa förhållande och det sprack också. Jag jobbade på mig själv och tog lärdom av de fel jag gjort i mitt tidigare förhållande, träffade en ny partner och är idag lyckligare än någonsin.

  • Äldre 7 Nov 16:04
    #2

    Ja jag kysser honom, oftast vill han inte så då blir det bara en puss trots att jag försöker.

  • MarkrW­a
    Äldre 8 Nov 00:57
    #3

    Du kan väl testa att göra slut. Bo själv ett tag och sen bjuda in honom i ditt liv. Eller ännu bättre. Ändra dig efter 4 dagar medan ni bor ihop och säg att du vill äta middag med honom på en fin resturang. Har han inte slutat ta dig för givet så var det värt försöket. En klassiker. Funkar ofta. Du vet. Jag har hittat en lägebhet och behöver lite egen tid. Bara du och egen lägenhet. Inget tal om andra killar. Påpeka att du vill bo själv.

  • Anonym (L)
    Äldre 8 Nov 08:47
    #4

    Att han har slutat kyssa dig betyder inte nödvändigtsvis att han inte älskar dig.

    Jag slutade kyssa min man för ett gäng år sedan, inte för att jag inte älskar honom utan för att han snusar. Det har han gjort under hela vårt förhållande, dock så slutade han att vara lika noga med tandborstning, Listerine osv. Vilket betyder att han konstant smakar snus.

    Pussas gör vi fortfarande, älskar varandra gör vi fortfarande, men vi kysser inte varandra.

    Dock så är detta något vi pratat om, och jag skulle rekomendera att du gör detsamma med din kille. Varför vill han inte kyssas?

Svar på tråden Göra slut?