• Mamma till S

    Två hinnsäckar!?

    Var på vul idag, trodde jag var i 6+3 nånstans men enligt vul 5+5. Skulle kolla så jag inte hade ett till utomkveds.

    Det satt rätt o vad fint osv,, han såg en hinnsäck, rund o fin men inget foster än, fick en tid om 1 V igen! Denna eviga väntan...

    Runt den säcken såg han lite vätska, han trodde det kunde vara en tvilling som stötts bort eller ev ett missfall!

    Antingen stöts det ut o den friska graviditeten klarar sig eller så tar kroppen hand om det själv o den andra klarar sig. Eller missfall då! Ja. Hm.

    Jahopp. Blev jag inte klokare på.

    Någon som varit med om samma?

    Hur gick det för dig?

    Glad att det satt rätt men nu ska man oroa sig för detta?

  • Svar på tråden Två hinnsäckar!?
  • Kyriie88

    Jag va på VUL i 7+? minns inte exakt, och då såg de en hinna med ett foster o ett tickande hjärta, samt 3 hinnor/uppklarningar till. De va lite osäkra. Första misstanken va druvbörd/mola så fick återbesök om 1v igen. På återbesöket levde fostret och det var 2 uppklarningar istället för 3. Fick komma på ett tredje besök efter 1,5v för att se om uppklarningarna hade förändrats vilket det ej hade utan snarare blivit mindre. De som de trodde i mitt fall var trillingar där 2 har dött och en klarat sig alt blödningar, men inget de kunde fastställa. 

    Är idag i v 20+2 och haft RUL och sett en vild liten pojke <3 Gjordes dock ingen uppföljning på de andra fläckarna så vet inte om kroppen tagit hand om de eller ej :) 

    Håller tummarna för dig!

  • Mamma till S
    Kyriie88 skrev 2017-11-07 16:36:26 följande:

    Jag va på VUL i 7+? minns inte exakt, och då såg de en hinna med ett foster o ett tickande hjärta, samt 3 hinnor/uppklarningar till. De va lite osäkra. Första misstanken va druvbörd/mola så fick återbesök om 1v igen. På återbesöket levde fostret och det var 2 uppklarningar istället för 3. Fick komma på ett tredje besök efter 1,5v för att se om uppklarningarna hade förändrats vilket det ej hade utan snarare blivit mindre. De som de trodde i mitt fall var trillingar där 2 har dött och en klarat sig alt blödningar, men inget de kunde fastställa. 

    Är idag i v 20+2 och haft RUL och sett en vild liten pojke <3 Gjordes dock ingen uppföljning på de andra fläckarna så vet inte om kroppen tagit hand om de eller ej :) 

    Håller tummarna för dig!


    Tack! Jag hoppas det försvinner eller att kroppen tar hand om det, att det friska han såg klarar sig! Åh, är så nervös! Denna jevla väntan på allt. Suck.

    Okej, oj, 3 st, blödde du nånting under tiden? Hur mådde du?

    Så himla jobbigt o inte veta, ska man gå o hoppas så blir det missfall sen. Hua. Men det han tyckte var bra var att det friska satt högre upp i livmodern o vätskan eller vad det nu var, låg längre ner. Nu kan vi bara hålla tummarna!
  • Kyriie88

    Jag fick kontakt blödning vid 2 tillfällen, därav jag sökte o fick vul, sen fick jag en blödning i v10 men troligen var det en kapillär som brast i underlivet. 


    Jag har mått hur bra som helst :P lite läskigt nästan. Har förra veckan äntligen också börjat känna sparkar :) 


    Men att den friska ligger högst är ju jätte bra, håller tummarna o tror de kommer gå super! :)

  • Mamma till S

    Åh! Va mysigt med sparkar, underbart ju!!!

    Ja jag går o tänker hela tiden på det nu, hade hoppats på att sett mer idag, det är ju bra att man såg det man borde göra i den vecka jag är i men så jobbigt att det skulle va nå skit runtom då... Kan det inte bara få va bra .... suck!! Hoppas såklart det är normalt nu o att det kommer gå bra..

    Hoppas hoppas hoppas.

    Tack snälla du, ja alltid nått positivt, så jag hoppas!!

  • Maartiinaaa

    Jag har varit med om liknande.

    Fick bekräftat när vi skulle göra kub testet att det hade vart tvillingar men att en ej klarat sig. Hade sökt tidigare för blödningar..

    Imorgon går jag in i v29. Väntar en pojke och allt tyder på att han mår bra :)

  • Maartiinaaa

    Jag har varit med om liknande.

    Fick bekräftat när vi skulle göra kub testet att det hade vart tvillingar men att en ej klarat sig. Hade sökt tidigare för blödningar..

    Imorgon går jag in i v29. Väntar en pojke och allt tyder på att han mår bra :)

Svar på tråden Två hinnsäckar!?