• Äldre 7 Nov 22:39
    5108 visningar
    23 svar
    23
    5108

    37 och tredje barnet

    He!

    Plussade igår eftermiddag efter att ha fått ett tidigt missfall för en månad sedan. Hann faktiskt aldrig få mens emellan. Tog ett clearblue med veckoindikation idag och det stämmer ganska bra med mina uträkningar, då jag höll koll på min ÄL emellan MF och BIM. Har enligt uträkningar BF runt 12/7.

    Väntar mitt tredje barn nu, en riktig sladdis! Min yngste är 11 år och mina två killar har en annan pappa. Nästa år fyller jag 38 och det hade varit roligt att på prata med andra i liknande situation. Att få barn lite senare i livet ;) Herregud, man har ju glömt allt i stort sett!

    Med vänlig hälsning Elan 

  • Svar på tråden 37 och tredje barnet
  • Äldre 8 Nov 08:43
    #1

    Hej

    Jag är 38, fyller 39 i april, och jag väntar min tredje som också är en sladdis. Har 2 flickor på 10 och snart 7 år. 

    Bf är i mars, så jag ligger lite före, men har ändå samma tankar om att jag skall h glömt bort hur man gör. Detta är dessutom en kille, och det kan skrämma mig lite.. vet ju hur man gör med flickor, men med killar? Vet inte ens hur mkt man ska tvätta snorren på de små. Tur man har en pappa i bilden som kan hjälpa till med sådana frågor

  • Äldre 9 Nov 17:02
    #2

    Hej tomten12!

    Grattis till din graviditet! Vilken vecka är du i nu då? Jag bör vara i vecka 5 bara, fick dock tidig inskrivning den 20/11 pga att jag ville det då jag som sagt har ett missfall tätt inpå. Lite andra anledningar också...

    Så du väntar en pojk! Härligt! De är mysiga. Man får en väldigt fin relation med sina söner vill jag lova!

    Har du gjort någon sorts fosterdiagnostik pga din ålder? BM som svarade idag på Mvc skickar hem formulär till mig ang detta. Hade varit trevligt att följas åt även om vi inte har BF samtidigt :)

  • Äldre 9 Nov 19:23
    #3

    Jag är snart 39år och plussade igår. Har 3 barn sedan tidigare mellan 16-7 år.

  • Äldre 10 Nov 09:31
    #4
    Elan100 skrev 2017-11-09 17:02:05 följande:

    Hej tomten12!

    Grattis till din graviditet! Vilken vecka är du i nu då? Jag bör vara i vecka 5 bara, fick dock tidig inskrivning den 20/11 pga att jag ville det då jag som sagt har ett missfall tätt inpå. Lite andra anledningar också...

    Så du väntar en pojk! Härligt! De är mysiga. Man får en väldigt fin relation med sina söner vill jag lova!

    Har du gjort någon sorts fosterdiagnostik pga din ålder? BM som svarade idag på Mvc skickar hem formulär till mig ang detta. Hade varit trevligt att följas åt även om vi inte har BF samtidigt :)


    Tack och bock, och grattis till dig med. Jag är i v 21 så det rullar på nu Känns så härligt att få känna att den sprattlar runt och buffar där inne varje dag.

    Jag har haft ett MA v 12 ( gick ganska traumatiskt till och blev riktigt dålig efter) samt ett MF v 9 direkt innan denna graviditet så jag har varit redigt nervös denna gång och gjort 3 ultraljud innan det vanliga RUL. Vi pratat om det här med KUB hemma, men vi har inte gjort ngt. Kände att det inte var viktigt för oss, då detta är våran sista chans kände vi. Sedan gör ju alla par självklart som de vill...  

    Ang det här med inskrivning så har jag jobbat lite tvärt om. Då jag har behövt avboka båda min inskrivningssamtal gångerna innan, så såg jag till att få ett så sent som möjligt. Efter 2 st VUL så jag visste att det liksom var okej där inne.. Orkade bara inte avboka ett till. Däremot har jag ju haft direktkontakt med gynmottagningen på lasarettet då de har mer insikt i min historia och varit väldigt hjälpsamma.
  • Äldre 10 Nov 09:31
    #5
    miachr78 skrev 2017-11-09 19:23:39 följande:

    Jag är snart 39år och plussade igår. Har 3 barn sedan tidigare mellan 16-7 år.


    Grattis!
  • Äldre 10 Nov 09:34
    #6

    Hej! Jag är med 39 år och har 3 barn. Två är ganska stora. O så en hoppsan i magen. Vi funderar fortfarande hur vi ska göra.

  • Äldre 14 Nov 08:48
    #7
    MaTery skrev 2017-11-10 09:34:49 följande:

    Hej! Jag är med 39 år och har 3 barn. Två är ganska stora. O så en hoppsan i magen. Vi funderar fortfarande hur vi ska göra.


    Har ni kommit fram till något?

    Vi två har inga gemensamma barn men har pratat om det sen vi träffades. Vi har skapat oss en tillvaro med mycket resande, utbildning vs. karriär och lyxigt leverne mer eller mindre men ändå hela tiden haft det med oss, att vi vill ha ett gemensamt barn. Nu är vi där! Kan inte sticka under stol med att det är med skräckblandad förtjusning ;)

    Vilken vecka är du i?
  • Äldre 14 Nov 10:00
    #8

    Nu är jag ju lite längre gången än er andra här inne, men jösses vad man känner sig begränsad snabbt denna gång. Är ju i mitten på v 21 nu, men måste säga att jag har noll magmuskulatur kvar, magen är stor som i v 28, halsbränna vareviga minut REDAN, och stenhård i magen. Hur ska detta sluta?

    Har ju höggravidskänningar redan!! Ändå har jag inte högt sf-mått lr så..Den lille lever även ett lite för " märkbart" liv för att bara vara i v 21 tycker jag. Jag har haft moderkakan fram de två andra gångerna ( inte denna, ligger i bak), och om det känns å här tydligt och obehagligt redan nu så undrar jag om jag inte föredrar att vänta lite på rörelserna, och ha moderkakan fram, för dessa sparkar och runtstuvande kommer ju ganska snart att bli direkt obehagligt. Han sover ju aldrig!!

  • Äldre 17 Nov 18:55
    #9
    Elan100 skrev 2017-11-14 08:48:52 följande:
    Har ni kommit fram till något?

    Vi två har inga gemensamma barn men har pratat om det sen vi träffades. Vi har skapat oss en tillvaro med mycket resande, utbildning vs. karriär och lyxigt leverne mer eller mindre men ändå hela tiden haft det med oss, att vi vill ha ett gemensamt barn. Nu är vi där! Kan inte sticka under stol med att det är med skräckblandad förtjusning ;)

    Vilken vecka är du i?
    Hej Elan100
    Inga beslut tagna. Barn överallt känns det som. Finns aldrig möjlighet att prata men jag vill behålla:). Vår yngsta är 3 o innan det har vi 12 o 16. Så det stora hoppet är redan gjort men visst det är en sak o ha en liten o en annan med 2. Jag vill göra NIPT men det finns inte i vårt landsting så jag funderar på att vända mig till annat landsting. Privat kostade det 7000kr!!?! Helt galet! Har ett problem som gör att prov i magen helst ska undvikas.. vilket också är en bidragande orsak till tvekan här.
    Annars har jag haft lite bruna flytningar i en vecka nu. Men haft så tidigare så det är nog ok. Inte kontaktat mvc än. Är i v. 7. Hur mår du??
  • Äldre 17 Nov 20:04
    #10
    +1

    Jag är 37 och ska förhoppningsvis få mitt 4e barn. Haft mf i juli och sep. Och innan dess ett sent avbrytande pga av ds. Måtte det gå vägen nu.

    Plussade idag så bf slutet av juli eller början av augusti

Svar på tråden 37 och tredje barnet