• RJEL

    vilken vagn?!

    Hej!
    Är gravid med med första barnet.
    Vi har ingen aning om vilka vagnar som är bra dåliga.
    Har kollat på 3 olika vagnar som ja fastnat för.
    Bugaboo, Crescent och brio.

    Nu ska vi troligtvis åka och köpa en bugaboo. Har läst många olika recensioner om hur vagnarna är. Hört båda bra och dåligt. Får nu en väldigt beslut ångest och vill ha lite sista minutens råd. Ska åka o köpa den kl 5 idag.

  • Svar på tråden vilken vagn?!
  • pandoraDiem

    Vi har en bugaboo Buffalo som vi är jättenöjda med, men har inte haft någon annan vagn. Finns säkert test att läsa på Internet där de jämför olika vagnar. Om ni ska köpa begagnat tänk på att kolla efter mögel. Lycka till

  • BossHoss
    RJEL skrev 2017-11-08 12:19:41 följande:

    Hej!
    Är gravid med med första barnet.
    Vi har ingen aning om vilka vagnar som är bra dåliga.
    Har kollat på 3 olika vagnar som ja fastnat för.
    Bugaboo, Crescent och brio.

    Nu ska vi troligtvis åka och köpa en bugaboo. Har läst många olika recensioner om hur vagnarna är. Hört båda bra och dåligt. Får nu en väldigt beslut ångest och vill ha lite sista minutens råd. Ska åka o köpa den kl 5 idag.


    Sjukt nökd med vår brio (britax)
  • emc85

    Har en britax go next som vi är så nöjda med, smidig med liggdel men ännu smidigare med sittdelen på (och den använder man längst). Har hund och den funkar på alla underlag, köpte till terränghjulen men har aldrig satt på dem, få se om de behövs till vintern.

  • gruvan

    Vi har en bugaboo buffalo och vi älskar den, både vuxna och barn! Jag har testat olika vagnar, bla brio go/go next (som numera heter britax), men buffalon har varit med från början och är den vi har använt mest. Vi har haft den till båda våra barn och den rullar lika bra nu som när vi köpte den för 4,5 år sedan. Här är några skillnader mellan buffalo och go/go next som är avgörande för mig varför jag gillar buffalo mer.

    1. Sufletten på buffalo är större och längre vilket ger bättre skydd mot vind och regn och gör det mörkare i vagnen när barnet ska sova.

    2. Det är alldeles för mycket gung i go/go next för min smak. Jag tycker att det gör vagnen asjobbig att häva för att man första måste häva ner dämpningen innan man kan häva lite till för att få upp framhjulen från marken.

    3. Buffalo har ergonomisk sittdel vilket man kan börja använda tidigare än vanliga sittdelar (som rekommenderas från tidigast 6 månader). Vet många små vagnhatare som börjat gilla vagnen när de får sitta och då är det skönt att kunna göra det innan bebisen är ett halvår. För oss var det guld då lillebror alltid varit jättesnorig och fick mycket lättare att andas när han fick sitta i viloläget istället för att ligga ner. Vi bytte till sittdelen när han var 3,5 månader av den anledningen.

    4. Buffalo har stora hjul både fram och bak. Mycket lättare att köra i terräng och snö. Hatar små hjul som börjar skramla förr eller senare.

    5. Buffalos hjul är punkteringsfria men gjorda i ett skummaterial som ger känslan av att det är lufthjul. Punkreringsfria hjul i plast äts liksom upp av grus. Hjulen på vår buffalo ser fortfarande nya ut bortsett från att de är skitiga.

    6. Buffalo har ett tvåhjulsläge. Då viker man in framhjulen och drar vagnen efter sig på bara bakhjulen. Det gör den väldigt lättkörd i t ex sand eller när det är en massa snö som det var för ganska exakt ett år sedan i Stockholm. Jag promenerade raskt förbi alla andra med barnvagn!

    7. När man har buffalons sittdelar i sittläge så är den upprät. På go/go next är ryggen rätt bakåtlutad även i det högsta läget. Mina barn har hatat att hela tiden vara lite bakåtlutade och har försökt dra sig framåt hela tiden.

Svar på tråden vilken vagn?!