• Killesoker

    En ev skilsmässa

    Ge.

    Vart nånstans kan man vända sig med sina funderingar och frågor om en ev skilsmässa.

    Och vart kan man ta reda på om man kan behålla huset själv.

    Allt detta utan att den andra parten får reda på det.

    Ni moralpoliser behöver inte svara om ni inte har fakta att komma med.

    Jag är nyfiken och vill ha svar på mina frågor bara.

  • Svar på tråden En ev skilsmässa
  • Anonym (freja)

    Det beror väl på vilka funderingar du har? Men jurist är väl ett tips om du undrar kring vem som har rätt till vad, uppdelning osv. 


    Vem som får huset kommer man väl överens om tillsammans. Vill du behålla huset får du fråga banken om du har råd att ta över alla lånen.

  • Kjell2
    Killesoker skrev 2017-11-08 14:00:28 följande:

    Ge.

    Vart nånstans kan man vända sig med sina funderingar och frågor om en ev skilsmässa.

    Och vart kan man ta reda på om man kan behålla huset själv.

    Allt detta utan att den andra parten får reda på det.

    Ni moralpoliser behöver inte svara om ni inte har fakta att komma med.

    Jag är nyfiken och vill ha svar på mina frågor bara.


    Första steget blir att ta reda på vad en bodelning skulle innebära. Kan du inte det fråga om hjälp, en bank eller jurista/advokat kan hjälpa till.

    Sen blir det att uprätta en budget. Utifrån bodelningen vet du vilka kostnader du har. Räkna mot dina intäkter och se om det går ihop i slutet.


  • Sthlm18

    Hej, det finns ingen bättre och tuffare advokat i Stockholm än Jennifer Wahlberg! När jag kom till henne var det bråk om allt från pengar och huset till hur det skulle bli med barnen. Redan vid vårt första möte släppte oron totalt, hon var fokuserad och knivskarp! Vare sig exet eller hennes klantiga advokat hade någon chans! Har du möjlighet att få henne som din advokat och inte exet ska du skratta dig lycklig, henne vill man inte ha emot sig. Lycka till!!?

Svar på tråden En ev skilsmässa