• Äldre 8 Nov 14:05
    3253 visningar
    1 svar
    1
    3253

    flyga med 3månaders hjälp!!

    Hej!

    Gjorde en inrikes resa på en timme för en vecka sedan men min son. Han var hysterisk övertrött när vi bara gick in på planet och däckade innan vi lyfte men vaknade 20 min innan landning och kunde inte somna om (övertrött fortfarande) och skrek då resten av resan. Resan hem igen var jag väldigt nervös vilket jag förstår att bebis känner av.. iaf han skrek i stort sett hela resan (förutom när jag gick in på toan och la han på skötbordet, då fick jag honom att skratta). Men han somnade lagom innan landning och sov då resten av resan..

    Tror ni han skrek för att det gjorde ont i öronen? Eller var det bara övertrötthet (planet gick 20.30 ungefär)? Eller skrek han för han kände min oro??

    Kan det vara farligt att flyga för en 3 månaders? Skulle självklart inte flyga med honom om han var sjuk eller hade ont i öronen.

    Har en inplanerad flygresa om en vecka igen och vet nu inte om jag ska ställa in det. Vill inte flyga med honom om det gör ont i hans öron.

    Erfarenheter??

  • Svar på tråden flyga med 3månaders hjälp!!
  • Äldre 8 Nov 16:34
    #1

    Det är inte farligt att flyga med en bebis. Har de ont i öronen brukar det framför allt märkas vid landning. Provade du att amma/ge flaska? Det kan utjämna trycket om han hade ont eller lugna om han var orolig. Eftersom han sov vid landning på hemresan känns det mer som oro än ont, då hade han nog inte sovit.

Svar på tråden flyga med 3månaders hjälp!!