• Mammapiggy

    Gradivitetssymtom med p-stav

    Jag känner mig lite rädd över att jag ska ha kunnat blivit skengravid eller liknande av p-staven. har en son på 2 år och jag valde att sätta i p-stav i februari detta år då jag och min man inte kände att vi ville ha ett till barn iaf inte just nu. Är första gången jag använder mig av p-stav och har knappt haft mens när jag haft den i. Problemen började för lite över en månad sen jag började få väldigt oregelbunden mens hade mag smärtor osv men visste att detta kunde kunna komma. Sen fick jag för ca 2 veckor sen en jätte skum blödning som kom jätte mycket och sen var den slut och sen kom den igen, de höll i sig under 3 dagar. Och sen en vecka tillbaka har jag haft så jävla ont i brösten och känns ungefär som när man ammade och mjölken skulle börja rinna och upptäckte igår att det kommer mjölk ur brösten vilket gjorde att jag fick lite panik ! Tog ett test och de visade negativt, har nu fått tid nästa vecka att få ta ut staven som känns väldigt bra men rädd över hur länge dessa besvär ska sitta i.. är de någon som har upplevt samma eller liknande med p-stav ?

  • Svar på tråden Gradivitetssymtom med p-stav
  • sosso98

    Det kunde vart vart jag som skrev denna ts haha. Ja satt in en p stav för många år sen efter en abort och jag fick massa graviditets symtomer, ja var 100% säker på att jag blivid gravid igen. Uppsökte barnmorskan och tog ett test som visade negativt , min barnmorska berättade att staven lurar kroppen att man är gravid fast man inte är det och eftersom ja va hormon känslig och kände mig gravid beslöt hon att ta ut staven på mig. Kopparspiral har varit det bästa för mig

  • Mammapiggy

    Skönt att jag inte är ensam i alla fall ! Även fast testet visa negativt så blir man jätte nervös att de ska ha visat fel ???? men hur lång tid tog de för dig att bli ?normal? igen efter du tog ut staven ? Jag vågar mig inte på spiral så blir p-piller igen o hoppas jag mår bättre av de

  • sosso98
    Mammapiggy skrev 2017-11-08 17:24:06 följande:

    Skönt att jag inte är ensam i alla fall ! Även fast testet visa negativt så blir man jätte nervös att de ska ha visat fel ???? men hur lång tid tog de för dig att bli ?normal? igen efter du tog ut staven ? Jag vågar mig inte på spiral så blir p-piller igen o hoppas jag mår bättre av de


    Tror att det tog 2 veckor innan jag blev helt återställd men det är nog från person till person. Många upplever räddsla över spiral och ja var livrädd men tyckte inte det gjorde ont det var mer obehagligt. Men om p-piller funksr för dig kör på det =) det funkar tyvärr inte på mig är för glömsk haha
  • student2013

    Jag hade inte samma symtom som dig riktigt eller barn sen tidigare. Jag satte in min Januari -15 och tog ut den mars -17 tog nog mindre än 1 månad blev gravid nästan exakt 2 månader efter uttaget. 

    Mådde alltid skit 1 gång i månaden som om jag var magsjuk.. 

Svar på tråden Gradivitetssymtom med p-stav