• Äldre 8 Nov 20:13
    989 visningar
    4 svar
    4
    989

    Baby beat?

    Hej!

    Är det nån som testat appen baby beat?

    Jag testade nyss och fick in puls på upp till 170!!

    Det måste ju ha varit bebis!? Och inte min, eller kan det vara andra ljud man tar in?

    Däremot hörde jag inte tydligt några ljud.Nån som provat och vet hur trovärdig appen är?

    Hade från 120 upp emot 170 slag.????

  • Svar på tråden Baby beat?
  • Äldre 8 Nov 20:30
    #1

    Nja alltså det nog mest bluff. Appen låtsashittar en frekvens. Just att du säger att den registrerade allt från 120-170. Det hoppar sällan så mycket hos ett foster. Det brukar röra sig med kanske max 30 slag/minut; inte så stora hopp.

    I första trimesterna är det svårt, om inte omöjligt att hitta hjärtljuden ens med en riktigt, medicinskt godkänd doppler. Så att en app på telefonen skulle klara det är med 99% säkerhet bullshit.

    Kaaanske, kanske att det skulle funka mycket senare i graviditeten, men tror inte riktigt på det heller.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 8 Nov 20:45
    #2

    Okej ja man vet inte men läste på nåns blogg och hon rekommenderade den. Dock var hon längre gången.

  • Äldre 8 Nov 20:51
    #3
    Snigel18 skrev 2017-11-08 20:45:49 följande:

    Okej ja man vet inte men läste på nåns blogg och hon rekommenderade den. Dock var hon längre gången.


    Vilken vecka är du i ?
  • Äldre 8 Nov 22:14
    #4

    Det är väl som den där röntgenappen som gick för några år sedan. Bara bluff och båg.

Svar på tråden Baby beat?