• Moderno

    Hur fungerar social bidrag egentligen?

    Anzil skrev 2017-11-09 19:12:41 följande:

    Att betalat hyra, och har kvar 3.800 låter ju rätt bra.

     

    Jag bryr mig inte så mycket om bidrag beloppet, utan så länge jag klarar mig, är det helt okej. Jag är dessutom villig att arbeta, så jag hoppas på att med hjälp av att jag får lugn och ro, så hoppas jag att jag får en arbete, och jag skall även studera, så då blir det exempelvis kanske enklare, förhoppningsvis enklare att hitta ett lagerjobb t.ex :)

     

     


    Tänk dock på att ju enklare jobb, desto större konkurrens.

    Du har alltså lite pengar vad jag förstår. Kan det inte vara bättre att satsa dem på att se världen (utgår från att du är ung med hänsyn till att du bor hemma)? -

    Rensa fisk i nordnorge, bartender på Cypern, eller liknande? Tror det finns risk att fastna i ett bidragsberoende när man är ung och utan direkta framtidsplaner, särskilt om man bor på en mindre ort (vilket du verkar göra mht enkelheten att skaffa bostad).
  • Moderno
    Anzil skrev 2017-11-09 19:12:41 följande:

    Att betalat hyra, och har kvar 3.800 låter ju rätt bra.

     

    Jag bryr mig inte så mycket om bidrag beloppet, utan så länge jag klarar mig, är det helt okej. Jag är dessutom villig att arbeta, så jag hoppas på att med hjälp av att jag får lugn och ro, så hoppas jag att jag får en arbete, och jag skall även studera, så då blir det exempelvis kanske enklare, förhoppningsvis enklare att hitta ett lagerjobb t.ex :)

     

     


    Tänk dock på att ju enklare jobb, desto större konkurrens.

    Du har alltså lite pengar vad jag förstår. Kan det inte vara bättre att satsa dem på att se världen (utgår från att du är ung med hänsyn till att du bor hemma)? -

    Rensa fisk i nordnorge, bartender på Cypern, eller liknande? Tror det finns risk att fastna i ett bidragsberoende när man är ung och utan direkta framtidsplaner, särskilt om man bor på en mindre ort (vilket du verkar göra mht enkelheten att skaffa bostad).
  • Moderno
    Anzil skrev 2017-11-09 19:12:41 följande:

    Att betalat hyra, och har kvar 3.800 låter ju rätt bra.

     

    Jag bryr mig inte så mycket om bidrag beloppet, utan så länge jag klarar mig, är det helt okej. Jag är dessutom villig att arbeta, så jag hoppas på att med hjälp av att jag får lugn och ro, så hoppas jag att jag får en arbete, och jag skall även studera, så då blir det exempelvis kanske enklare, förhoppningsvis enklare att hitta ett lagerjobb t.ex :)

     

     


    Tänk dock på att ju enklare jobb, desto större konkurrens.

    Du har alltså lite pengar vad jag förstår. Kan det inte vara bättre att satsa dem på att se världen (utgår från att du är ung med hänsyn till att du bor hemma)? -

    Rensa fisk i nordnorge, bartender på Cypern, eller liknande? Tror det finns risk att fastna i ett bidragsberoende när man är ung och utan direkta framtidsplaner, särskilt om man bor på en mindre ort (vilket du verkar göra mht enkelheten att skaffa bostad).
  • Moderno
    Anzil skrev 2017-11-09 23:13:27 följande:

    Jag hoppas inte jag fastnar i någon bidrag och blir ''lat''.


    Jag har ambitioner i livet och vill egentligen inte gå på någon försörjningsstöd, men jag känner att jag inte klarar av att bo hemma längre. Det är i det fallet där jag knappt vågar gå ut ifrån mitt rum, det sker våld, stök och massa annat obehag i hemmet. Skall bli skönt att komma till någon annanstans och vill och få ro.


     


    Jag har besparade pengar, förhoppningsvis skall jag kunna finna arbete, studera innan besparade pengarna tar slut, så jag fortfarande har kvar sparade pengar och samtidigt inte har gått på försörjningsstöd. Jag vill helst inte gå på bidrag.


     


    Lycka till då!

    (jag ska försöka att inte trippelposta den här gången :)
Svar på tråden Hur fungerar social bidrag egentligen?