• Anonym (Ts)
    Äldre 9 Nov 02:52
    1770 visningar
    8 svar
    8
    1770

    Tips på julklappar till barnens kusiner!

    Hej! Vi bor väldigt långt från barnens kusiner därav träffas vi nästan bara runt jul. Har ingen aning om vad vi ska ge. Att bara ge pengar känns lite tråkigt. Barnen vi ska köpa klappar till är följande:

    Flicka 15 år, intresse: hästar, kompisar, killar.

    Pojke 12 år, intresse: fotboll, hockey, lego.

    Flicka 11 år, intresse: baka, leka med kompisar, fiol.

    Flicka 9 år, intresse: lego, fotboll, hästar.

    Flicka 7 år, intresse: brottning, hästar, baka.

    Pojke 7 år, intresse:fotboll, innebandy, leka med bilar.

    Pojke 5 år, intresse:leka med bilar, Barbie, hästar.

    Tvillingpojkar 3 år, intresse: busa, bilar, baka(dessa småkillar håller på att pottränas, kanske ska köpa kallingar eller något som har med pottan att göra, vad tycker ni?).

    Pojke 1 år.

    Många gillar lego, Barbie och bilar, men dessa barn har redan så mycket av allt detta, så det känns fel att köpa det.

    Ge mig alla tips ni har.

  • Svar på tråden Tips på julklappar till barnens kusiner!
  • Äldre 9 Nov 06:11
    #1

    Lego kan man alltid ha mer. Kokböcker till barn till de som gillar att baka?

  • Äldre 9 Nov 06:59
    #2

    3-åringarna borde få varsitt förpackning med bakbord, kavel och formar.

    15-åringen en väggalmanacka med hästar eller snygga killar.

  • Äldre 9 Nov 07:21
    #3

    Varför inte säga till innan att ni vill skippa att köpa julklappar till alla andra och bara köpa till era egna..
    Man byter ju bara pengar..
    Vi köper bara till våra barn, vi har inte ork eller tid att köpa till barnens 10 kusiner..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • sextio­talist
    Äldre 9 Nov 07:27
    #4
    Frontline skrev 2017-11-09 07:21:20 följande:

    Varför inte säga till innan att ni vill skippa att köpa julklappar till alla andra och bara köpa till era egna..

    Man byter ju bara pengar..

    Vi köper bara till våra barn, vi har inte ork eller tid att köpa till barnens 10 kusiner..


    Troligen för att alla inte ser det som att byta pengar. Här köper vi julklappar till alla vi firar med, oavsett ålder och höjdpunkten är rimmen.
  • Äldre 9 Nov 07:35
    #5

    Kanske presentkort på H&M till den äldsta, nån tidningsprenumeration, biljetter till nån teater eller annan upplevelse, brädspel, nåt som har med hästar att göra typ ryktborste etc. Till den minsta kläder.

  • Äldre 9 Nov 07:46
    #6
    sextiotalist skrev 2017-11-09 07:27:29 följande:
    Troligen för att alla inte ser det som att byta pengar. Här köper vi julklappar till alla vi firar med, oavsett ålder och höjdpunkten är rimmen.
    Jo för alla kör ju med rim eller hur?

    Har inte sett ett barn som ens hinner lyssna klart på ett rim..

    Skulle vi köpa julklappar till alla så måste vi förlänga julen med minst en dag, det rivs och slits i papper och kartonger i flera timmar redan nu..

    Byter pengar gör man ju, jag köper för 500:- var till ditt barn så köper du för 500:- till mitt lite så är det så med andra ord byta pengar..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 9 Nov 07:51
    #7

    Om man inte vill ge pengar och inte träffar barnen så ofta så kan en lösning vara att man ger pengarna till föräldrarna och låter dem köpa julklapparna.

  • Äldre 9 Nov 08:03
    #8

    I tur och ordning: 15 år: presentkort på hööks eller Hm /gina eller akademibokhandeln " vuxna "sängkläder ( här gäller det att veta färg val i sovrummet 😀..hos min 15 åriga hästtokiga tjej är det svart och vitt som gäller....) 12 år: presentkort i sportaffär, tekniklego,akademobokhandeln 11 år: kokbok,bakredskap,förkläde etc en bok att skriva upp egna recept i( finns sådana det står " recept " på) 9: år hästpåslakan,prenumeration på "min häst " om hon inte redan har det, hästböcker ,schleich hästar med tillbehör ( välgjorde plast modeller av olika hästraser med tillbehör ) 7:år flicka se ovan 7 år kille geomag miniplusplus böcker( cirkusdeckarna , nelly rap mm) 5: år scheich,miniplusplus,geomag,böcker, 3 åringar plusplus,dinosaurieböcker enkla fakta böcker,blixten saker, minioner min första kokbok... 1 år duplo,böcker,fishcerprice ., kläder,gosedjur ,- det roligast lär ju ändå vara kartongern o pappret 😂 Gosedjur av olika slag funkar hos alla i princip

Svar på tråden Tips på julklappar till barnens kusiner!