• Äldre 9 Nov 07:33
    1503 visningar
    3 svar
    3
    1503

    Omskola mig?

    Jag är 33 och är utbildad ekonom och har arbetat som det i 10 år på två olika företag ett stort och ett litet. Jag har under de här åren hela tiden känt att ekonomiyrket inte är något för mig. Jag tycker inte det är givande, de flesta arbetsmoment är totalt ointressanta och tråkiga. Nu funderar jag starkt på att utbilda mig till det jag nog egentligen ville från början: förskollärare. Jag har funderat på detta i en 5-6 år men inte vågat, det är ju en stor risk att säga upp sig från ett heltidsjobb för att börja plugga i tre år och sen när jag e klar och förhoppningsvis fått jobb inom förskolan så kommer jag ha lägre lön än vad jag har nu... Snälla skulle verklifen behöva lite råd å funderingar, bara tanken av att sitta på ett kontor å stirra in i datorn resten av mitt arbetsliv ger mig kalla kårar!!

  • Svar på tråden Omskola mig?
  • Äldre 9 Nov 07:36
    #1

    Gör det! Kolla om du kan jobba extra på nån ekonomiavdelning eller så under tiden så du får lite extrapengar. Jag började omskola mig när jag var över 30 och ångrar det inte.

  • Äldre 9 Nov 08:10
    #2

    Tack så mycket för svar! Jag vill verkligen göra det är väl mest feg :p har funderat på att jobba extra på förskola under studietiden för att få in lite mer pengar, usch tar ju emot att ta ännu mer CSN lån, har ju redan pluggat 3 år på högskolan en gång :( får jag fråga vad du omskolade dig till? Hur va det att studera i 30 års åldern? Va ju ett tag sen man satt i skolbänken sist ;)

  • Äldre 9 Nov 17:17
    #3

    Jag omskolade mig till ekonom :)
    Jobbade som receptionist innan i många år. Nu har jag jobbat med ekonomi ca 7 år och känner att jag saknar den sociala biten så funderar på att börja söka jobb som kontorsansvarig el dyl till våren.

Svar på tråden Omskola mig?