• Mamma till S
    Äldre 9 Nov 08:26
    1266 visningar
    5 svar
    5
    1266

    Sån smärta! Vad?

    Vaknade inatt o va så kissnödig, upp o kissa. Efter det vart jag alldeles kallsvettig, o fick så ont i hö sida ner mot äggstocken typ, svårt o förklara, kändes som världens ilningar, stick o stark molvärk typ, höll på kanske nån min o sen somnade jag, idag ingenting-än! Vad kan det varit???

    Vart så rädd för denna smärta har jag inte känt förut alls.

    Gravid idag i vecka 6+...

  • Svar på tråden Sån smärta! Vad?
  • Mamma till S
    Äldre 9 Nov 10:59
    #1

    Någon? :(

  • Äldre 9 Nov 14:58
    #2

    Bra fråga... inland beter sig kroppen konstigt bara utan att nått är fel :) ilningar och att det drar kring livmodern är helt normalt. Är det ditt första barn? Om det slutade så fort är det nog ingen fara. Ring bm och fråga om du är orolig :)

  • Äldre 9 Nov 15:34
    #3

    Jag hade mycket problem i början av min graviditet med spontana smärtor över höger ljumske (för mig kändes det som ägglossningssmärta men värre). Jag fick kolla upp det och de sade att det var ligamenten i och med att det händer så mycket där i början. Man kan få mycket ligamentsmärtor även senare, fick problem med det igen efter v 28. Kan inte lova att det är vad du drabbats av, men låter bekant och kan vara samma sak.

  • Mamma till S
    Äldre 9 Nov 16:56
    #4

    3e barnet o har inte upplevt detta tidigare alls. Inte såhär.

    Mensvärk visst men denna som ilning, hugg, stick typ, höger sida o ibland könns det i ljumsken. Har tid nästa vecka så väntar tills dess, men inte haft nå mer kraftigt ont idag, o ingen blödning heller..

  • Anonym (Okänd­)
    Äldre 9 Nov 21:42
    #5

    Jag fick såna smärtor i tidig graviditet, typ mellan v3-5. Men fick då blödning dagen efter. Och då fick jag missfall. Men har du inte haft någon blödning så är det säkert troligare det är nått sånt som ovan skriver.

Svar på tråden Sån smärta! Vad?