• emc85

    Libero touch läcker på natten

    Min son på 6 mån och runt 11 kg använder nu Libero touch stl 5, både öppen blöja och byxblöja. Under dagen är det inga problem med läckage (förutom löst bajs, men det har alltid läckt) men nu senaste veckorna har det börjat läcka kiss på natten vilket gör att vi får byta sängkläder hela tiden (samsover). När han var nyfödd testade vi Libero new born och Pampers men upplevde att pampers läckte på natten och fortsatte då med Libero men bytte till touch vid stl 4 då Libero comfort läckte och gav blöjeksem, nu vet jag inte vad vi ska göra. Vilka blöjor har ni? Har ni olika för dag och natt? Vill inte byta endast kissblöja nattetid för sonen vaknar till oavsett hur jag än gör och då går det inte att söva om honom på 2-3 timmar, bajsar han på natten så byter jag men det sker kanske en gång per månad. Tar tacksamt emot tips.

  • Svar på tråden Libero touch läcker på natten
  • Annelie 76

    Pampers är de enda som räckt till mina storkissare. Jag har också fått byta storlek så fort de nått ett nytt intervall för att inte blöjorna ska läcka.

    Utöver det har jag lärt mig att "fluffa upp" blöjan så läckagebarriärerna inte sitter fast. Attans var de läckte innan jag kom på det.

  • Älskadeunge

    Har kört libero touch sedan start, dotter är idag 9 mån. Har alltid fingerat bra utan läckage. Däremot Pampers läckte samt byxblöjor. Så har fortsatt med touch tejpblöja och kommer fortsätta så länge det går :).

  • emc85

    Tack för alla svar. Ska ge Pampers ett till försök och fluffa upp blöjorna ordentligt, känns som om han börjat kissa mer på natten helt plötsligt så hoppas de suger bra.

  • mor3

    Har en bekant som hade samma problem som du. De körde med tyginlägg från imse vimse eller lamet.


    Ska finnes nån som har engångs inlägg också hör jag hört som man kan ha som förstärkningsblöjor.

    Lycka till.

  • emc85
    mor3 skrev 2017-11-10 10:19:39 följande:

    Har en bekant som hade samma problem som du. De körde med tyginlägg från imse vimse eller lamet.

    Ska finnes nån som har engångs inlägg också hör jag hört som man kan ha som förstärkningsblöjor.

    Lycka till.


    Tack för tips, får leta efter sådana inlägg. Bättre att tvätta tyginlägg några gånger i veckan än att tvätta mitt täcke varje dag. Testade Pampers i natt men den var full i morse och det hade läckt igen. Jag fattar inte hur mycket han kan kissa på natten.
  • mor3

    googla lite själv då jag blev nyfiken när man hörde att de var fler som hade samma problem som min bekanta.


    Och jo mycket riktigt hitta en sort som heter Attends Deo som man kan beställa gratis varuprover på.


    Detta låter ju som perfekta till storkissande barn som förstärkning för natten.


     


    Länk: attendsse.worldsecuresystems.com/products/Deoplus


    Text kopierad från sidan:


    Attends Deoplus är ett förstärkningsskydd avsett att användas som förstärkning vid speciella tillfällen då extra hög absorptionskapacitet behövs. Skyddet har en superabsorberande kärna för ökad läckagesäkerhet, torrhet och minskad otrevlig lukt. Observera att skyddet inte har spärrskikt, vilket tillåter vätska att passera genom skyddet ner i det primära skyddet.


     

  • Annelie 76
    emc85 skrev 2017-11-09 18:30:36 följande:

    En ny fråga, finns det pampers utan salva?


    Nej. Och det är inte salva eg utan mer en beläggning med petroleumolja (samma som finns i de flesta hudkrämer).
  • emc85
    Annelie 76 skrev 2017-11-10 11:08:21 följande:

    Nej. Och det är inte salva eg utan mer en beläggning med petroleumolja (samma som finns i de flesta hudkrämer).


    Ok, men den innehåller också aloe vera, känner inte att jag vill riskera att min son får kontaktallergi mot det redan. Men pampers funkade tyvärr sämre än libero så ett blöjpaket är nog inte så farligt ur den synpunkten.
Svar på tråden Libero touch läcker på natten