• Jessiex

    Säkerhetsväst

    Har ridit i 25 år provat med väst tidigare men aldrig trivts. Men i helgen ramlade och bröt 4 revben insåg att jag kanske borde ha en. Sambon kräver att jag skaffar en om jag ska upp igen vilket jag självklart ska.

    Tips på en säker lätt rörlighetsfri väst? Om sådan nu existerar

  • Svar på tråden Säkerhetsväst
  • Emerencia

    Race safe klass 1

    Det är den som jockeys använder, den väger 0.5 kg och har plattor som anpassar sig efter kroppen och skyddar bra vad fall.

  • Emerencia

    Race safe klass 1

    Det är den som jockeys använder, den väger 0.5 kg och har plattor som anpassar sig efter kroppen och skyddar bra vad fall.

  • Jessiex

    Nä jag tävlar inte rider några pay n jump o pay n ride men annars är det lektioner.

    Tack för tipset vad skiljer klass 1 o 3 åt mer än tyngd o bekvämlighet?

  • Emerencia
    Jessiex skrev 2017-11-09 12:11:43 följande:

    Nä jag tävlar inte rider några pay n jump o pay n ride men annars är det lektioner.

    Tack för tipset vad skiljer klass 1 o 3 åt mer än tyngd o bekvämlighet?


    Det skiljer sig en del, jag har bägge för att kunna tävla men den är hårdare och väger lite mer än ett kg. Till vardagsridning har jag bara klass 1. Jag har 3 st och mina medryttare lånar dom, mycket skönare och håller brösten på plats :) Min mamma som aldrig haft väst köpte en klass 1 och är jättenöjd. Väldigt slittåliga också, haften av västarna i 13 år och den håller än.
  • Jessiex

    Låter toppenbra mn när jag söker på racesafe klass 1 så hittar den bara klass3 vet du om klass 1 säljs fortfarande.

  • Emerencia

    Kolla in på hemsidor med galopputrustning (hockey), Nästan alla jockeys har klass 1. Kolla andras på brittiska hemsidor, dom har den nog ganska säkert.

Svar på tråden Säkerhetsväst