• Anonym (Ano)

    Min flickvän är naken framför sina kollegor

    Det är så här att min flickvän och jag är inte riktigt överens angående en sak...

    Inom hennes jobb delar män och kvinnor omklädnings rum samt dusch utrymme( typ 10 killar och en tjej) hon säger att hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck..

    Detta har jag ganska svårt för och anser att hon borde skyla sig för att visa respekt för vårt förhållande och mig. Jag trivs verkligen inte med det och har sagt det till henne men hon bryr sig inte om vad jag säger. Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cycklar

  • Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor
  • Alessia

    Du, TS, har ett uppenbart problem. Du tror att din flickvän är din exklusiva ägodel, bara till för dig att titta på göra annat med. Du befinner dig i ett starkt sekulariserat land och vare sig du bekänner dig till Islam (där kvinnan som ägodel verkar vara vanligt synsätt) eller helt vanlig medelsvensson så är dina tankar oroande. Fy för det tänkesättet.

  • Anonym (Lise)
    Anonym (njae) skrev 2017-11-10 14:54:06 följande:
    Seriöst, tycker du en sån urbota korkad jämförelse förtjänar ett seriöst svar?

    Hur fan får man ens idén att jämföra att vara naken med andra av samma kön där det förmodligen finns noll attraktion med att att vara naken med det motsatta könet där det kan finnas attraktion?
    Det jag svarade på handlade om att TriC hävdade att hon visade sina intimaste delar i omklädningsrummet.

    Jag menar att det nog ytterst sällan händer att någon överhuvudtaget visar upp sina intimaste delar i ett omklädningsrum eller en dusch, och jag har ytterst svårt att tro att ts flickvän gör det. Hon byter om, visst, men det betyder ju inte att hon sätter sig naken och skrevar med låren i 120 graders vinkel och visar upp sina intimaste delar för kollegorna...

    Tror helt enkelt inte på att det händer att folk visar upp sina intimaste delar för andra i ett omklädningsrum eller i en dusch. Alltså i verkligheten, inte i somligas fantasier eller i somliga filmer...
  • Anonym (njae)
    Anonym (Lise) skrev 2017-11-10 15:21:23 följande:
    Det jag svarade på handlade om att TriC hävdade att hon visade sina intimaste delar i omklädningsrummet.

    Jag menar att det nog ytterst sällan händer att någon överhuvudtaget visar upp sina intimaste delar i ett omklädningsrum eller en dusch, och jag har ytterst svårt att tro att ts flickvän gör det. Hon byter om, visst, men det betyder ju inte att hon sätter sig naken och skrevar med låren i 120 graders vinkel och visar upp sina intimaste delar för kollegorna...

    Tror helt enkelt inte på att det händer att folk visar upp sina intimaste delar för andra i ett omklädningsrum eller i en dusch. Alltså i verkligheten, inte i somligas fantasier eller i somliga filmer...
    Ja fast hela poängen med tråden är att det visas könsdelar för det MOTSATTA könet, alltså är hela frågeställningen ganska irrelevant.

    Man behöver inte skreva för att andra ska uppskatta de sexuella i en attraktiv person. Det finns massor med vetenskapliga undersökningar som visar klart och tydligt att framför allt män tänker på sex många ggr om dagen, tittar på attraktiva kvinnor för nog alla män i världen, sen behöver man inte glo som ett fån, men tittar och uppskattar gör nog de allra flesta och jag har väldigt svårt att tro att TS tjejs kollegor skulle vara ett undantag.
  • Anonym (Lise)
    Anonym (njae) skrev 2017-11-10 15:39:24 följande:
    Ja fast hela poängen med tråden är att det visas könsdelar för det MOTSATTA könet, alltså är hela frågeställningen ganska irrelevant.

    Man behöver inte skreva för att andra ska uppskatta de sexuella i en attraktiv person. Det finns massor med vetenskapliga undersökningar som visar klart och tydligt att framför allt män tänker på sex många ggr om dagen, tittar på attraktiva kvinnor för nog alla män i världen, sen behöver man inte glo som ett fån, men tittar och uppskattar gör nog de allra flesta och jag har väldigt svårt att tro att TS tjejs kollegor skulle vara ett undantag.
    Nej, det handlar ju inte om att visa upp sina könsdelar för det motsatta könet, utan bara att hon delar omklädningsrum och duschrum med de manliga kollegorna. Könsdelar visas vanligtvis inte upp i omklädningsrum, varken för motsatta könet eller för personer av samma kön. Ingenstans har TS skrivit att hans flickvän visar upp könsdelarna för kollegorna, utan det är nåt som TriC hävdade och som jag svarade på. Bara för att man delar omklädningsrum och duschrum betyder det inte att man går omkring och visar upp sina intimaste delar. Det var det enda jag skrev om.

    Visst, kollegorna kanske tittar och tycker hon är attraktiv, men att de tittar betyder ju inte att hon visar upp sina intimaste könsdelar för dem. Och om de nu tittar lite på hennes kropp (men inte hennes intimaste delar) så verkar de ju klara av att göra det på ett diskret sätt som inte är besvärande för henne eller för dem.
  • Anonym (SV)

    Tycker också att jämförelsen med badhus och gymmet är väldigt snedvridet. Nog för att det finns folk som är både homosexuella och bisexuella, men majoriteten av personerna i ett normalt omklädningsrum har noll intresse för personen som byter om. Att likställa det med en kvinna (eller man) som byter om naken i ett rum med endast personer av motsatt är urbota korkat.

    Inte för att jag hade haft några större problem om min man gjorde det, men jämförelsen haltar.

  • Lord Hans

    Arbetsplatsen är extremt mansdominerad med endast en kvinna och tio män. Dessutom kör den garanterat manliga chefen med ett powerplay där den enda kvinnan hamnar i ett ännu större underläge genom att tvingas duscha tillsammans med männen. 

    Och feministerna på FL jublar. Kvinnan äger sin egen kropp och är så cool med att visa upp sig inför männen säger de när männen på arbetsplatsen utnyttjar situationer för att trycka ned kvinnan. Ni feminister på familjeliv är inget annat än en bunt nyttiga idioter som bidrar med att bibehålla och förstärka de patriarkatiska strukturerna som ni själva påstår att ni motsätter er.

    Kan ni inte begripa  att en kvinna som tvingas duscha tillsammans med tio män på sin arbetsplats hamnar i ett makthierarkiskt underläge så är ni ta mig fan totalt IQ-befriade. Man tar sig för pannan, herregud vad korkade människor det finns.

  • Anonym (Lise)
    Anonym (SV) skrev 2017-11-10 16:32:57 följande:

    Tycker också att jämförelsen med badhus och gymmet är väldigt snedvridet. Nog för att det finns folk som är både homosexuella och bisexuella, men majoriteten av personerna i ett normalt omklädningsrum har noll intresse för personen som byter om. Att likställa det med en kvinna (eller man) som byter om naken i ett rum med endast personer av motsatt är urbota korkat.

    Inte för att jag hade haft några större problem om min man gjorde det, men jämförelsen haltar.


    Återigen... Jag jämförde inte med badhus eller gym, utan det jag poängterade var att bara för att man är naken i ett omklädningsrum (oavsett om det är personer av samma kön, motsatt kön, om de är homosexuella, bisexuella eller heterosexuella som befinner sig där) så betyder det inte att man visar upp sina intimaste könsdelar för personerna som befinner sig där. Bara för att man ser en person naken så betyder det ju inte att den personen har visat upp sina intimaste könsdelar. Folk visar helt enkelt inte upp könsdelarna för varann i duschar och omklädningsrum generellt sett. Och även om det skulle finnas ett intresse bland hennes kollegor att hon skulle visa upp sina könsdelar för dem, betyder det ju inte att hon skulle göra det och inget tyder ju på att hon skulle ha gjort det heller.


  • Anonym (Lise)
    Lord Hans skrev 2017-11-10 16:45:08 följande:

    Arbetsplatsen är extremt mansdominerad med endast en kvinna och tio män. Dessutom kör den garanterat manliga chefen med ett powerplay där den enda kvinnan hamnar i ett ännu större underläge genom att tvingas duscha tillsammans med männen. 

    Och feministerna på FL jublar. Kvinnan äger sin egen kropp och är så cool med att visa upp sig inför männen säger de när männen på arbetsplatsen utnyttjar situationer för att trycka ned kvinnan. Ni feminister på familjeliv är inget annat än en bunt nyttiga idioter som bidrar med att bibehålla och förstärka de patriarkatiska strukturerna som ni själva påstår att ni motsätter er.

    Kan ni inte begripa  att en kvinna som tvingas duscha tillsammans med tio män på sin arbetsplats hamnar i ett makthierarkiskt underläge så är ni ta mig fan totalt IQ-befriade. Man tar sig för pannan, herregud vad korkade människor det finns.


    Var i TS inlägg står det att hon tvingas duscha med männen? Det jag läser är:
    "hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck". Det vill säga att detta är nåt som hon är bekväm med och inte besväras eller känner sig tvingad i, det är endast TS som är den som besväras av situationen, inte tjejen eller kollegorna. Hade TS däremot skrivit "hon säger att hon är tvingad till detta, och känner sig väldigt besvärad och obekväm att de ser henne näck. Hon känner att det gör att hon hamnar i ett makthierarkiskt underläge" så hade detta varit en helt annan diskussion. Men den här tjejen känner sig inte tvingad, eller känner sig i nåt makthierarkiskt underläge, eller att de utnyttjar situationen att trycka ned henne. Vi kan ju inte sitta och hitta på ett helt annat scenario än det som ts beskrivit.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-09 13:23:49 följande:

    Jag är ju lite speciell på det sättet att jag nog skulle bli lite extra kåt om jag visste att andra män kollade in min partners nakna kropp.
    Men det är ju jag.  Skrattande


    Då är vi två
  • Anonym (Anna)
    Anonym (integritet) skrev 2017-11-10 12:03:38 följande:

    Dig skulle jag aldrig någonsin vara ihop med.


    Varför känner du att det är relevant att skriva att du inte ser mig som en potentiell partner? Jag har inget intresse alls av att veta om jag framstår som en önskvärd partner eller inte och det bidrar inte till diskussionen.
Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor