• Äldre 9 Nov 13:25
    3837 visningar
    13 svar
    13
    3837

    Klarna och andra fakturaköp

    Hej 

    Tänkte bara kolla en sak med er. Jag har ju köpt grejer via Klarna utan att ha tänkt på det och betalat tillbaks månadsvis. Men nu helt plötsligt så får jag inte köpa saker via fakturor längre. Efter lite undersökning på saken så tror jag att min kreditvärdighet har gått ned pga faktura köpen. 

    Stämmer det? Hade ingen aning om att det påverkade min kreditvärdighet. Trodde bara att man delade upp betalningen. 

  • Svar på tråden Klarna och andra fakturaköp
  • Äldre 9 Nov 13:39
    #4
    Kerubmamman skrev 2017-11-09 13:28:43 följande:

    Är det hos andra aktörer än Klarna som du blivit nekad? 


    Köper mest grejer från Webhallen och Teknikmagasinet. Tror Teknikmagasinet har endast klarna men blev nekad av webbhallens egna faktura konto också.
  • Äldre 9 Nov 13:45
    #8
    BossHoss skrev 2017-11-09 13:29:05 följande:
    Kan va så att du har så  mycket krediter just nu att de inte anser du kan hantera flera. Har du mycket lån eller avbetalningar?
    Anna60 skrev 2017-11-09 13:32:28 följande:
    Menar du att du betalar hela skulden varje månad, eller kör du med delbetalningar? För i så fall, om det är det senare så ökar ju din skuld hela tiden. Har du dessutom en låg lön och kanske andra lån (bostadslån, billån) så är det inte konstigt att det nånstans säger stopp.
    Jag köpte en Dator via dem så har 18K hos Klarna och sen har jag två Kreditkort som jag växlar mellan när jag köper grejer hos ICA eller andra affärer för poängen. Har max belopp på 20.000 kr på vardera kort men hur mycket jag faktiskt använder varierar då jag fyller på med lönen hela tiden.

    Sen har jag andra Kredit konton som jag inte använder men som jag har använt för några år sen. T.ex. Ferratum. Man får ju ingen avgift för att ha kontot så jag har inte stängt det. 


    Kan det ha påverkat ? 

    Annars samlar jag till lägenhet så har fortfarande ingen bostadslån men har CSN lån som jag betalar av.  Blev nojig då jag tänkte köpa en lägenhet inom nåt år.

    Ska man stänga av Kreditkonton som man har och inte använder? 

  • Äldre 9 Nov 14:00
    #10
    BossHoss skrev 2017-11-09 13:47:50 följande:
    Att stänga de krediter som inte används är vettigt för de läggs på högen
    Jäklar ! visste inte om det, ska stänga dem efter jobbet. tack för all hjälp !
Svar på tråden Klarna och andra fakturaköp