• känslobomb

    Sluta på cerrazette, var är min mens?

    Hej!

    Jag slutade på mina p-piller cerrazette för ca 1månad sedan. Har missat många piller innan jag slutade och fick då mellan blödningar stup i kvarten.

    Hade ägglossning efter jag slutade på de för ca 3veckor sedan men min mens eller inga blödningar har dykt upp. Mina bröst är svullna, är trött och har vissa gravidsymtom MEN det kommer inget pluss på stickan. Kan jag känna symtom just för att jag så gärna vill vara gravid?

    Har det hänt liknande med någon annan?

  • Svar på tråden Sluta på cerrazette, var är min mens?
  • EpicNurse

    Hur vet du att du hade ägglossning?

    Det är ju normalt att det dröjer några månader innan det kommer igång.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • känslobomb

    Mina bröst börjar alltid ömma vid ägglossning fram till mens. Hade dessutom flytningar som man har vid ägglossning

  • känslobomb
    EpicNurse skrev 2017-11-09 14:36:46 följande:

    Hur vet du att du hade ägglossning?

    Det är ju normalt att det dröjer några månader innan det kommer igång.


    Mina bröst börjar alltid ömma vid ägglossning fram till mens. Hade dessutom flytningar som man har vid ägglossning
  • EpicNurse
    känslobomb skrev 2017-11-09 15:43:29 följande:

    Mina bröst börjar alltid ömma vid ägglossning fram till mens. Hade dessutom flytningar som man har vid ägglossning


    Aha! Men det skulle ju också kunna vara ?biverkningar? av att sluta med hormonellt preventivmedel... så det kan ju vara därför det dröjer. Att du inte har haft ägglossning
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Johannana

    Slutade också med p-piller nyligen (sista september). Från ägglossning fick jag molvärk/spänd livmoder, spända och större bröst. När mensen skulle komma hade jag mensvärk i tre dagar men ingen blödning. Ett par dagar senare kom den under natten med dunder och brak :) Så den var drygt en vecka sen. Hade jag varit du hade jag väntat helgen ut och om mensen fortfarande inte dykt upp i nästa vecka så testa igen!

  • känslobomb
    Johannana skrev 2017-11-09 18:56:57 följande:

    Slutade också med p-piller nyligen (sista september). Från ägglossning fick jag molvärk/spänd livmoder, spända och större bröst. När mensen skulle komma hade jag mensvärk i tre dagar men ingen blödning. Ett par dagar senare kom den under natten med dunder och brak :) Så den var drygt en vecka sen. Hade jag varit du hade jag väntat helgen ut och om mensen fortfarande inte dykt upp i nästa vecka så testa igen!


    Tack för svar!

    Ja självklart kan den komma sent, men eftersom jag misskött mina p-piller väldigt mycket och haft blödningar var och varannan dag så blir jag fundersam. Hoppas innerligt att jag skulle vara gravid med så det kanske påverkar...
  • Johannana

    Ja, det kan ju även vara att det är för tidigt för att det ska synas på testet. De flesta BM rekommenderar att man testar två veckor efter missad mens så att utsöndringen av hcg hinner gå ut ordentligt i urinen :) Håller tummarna för att det är bebis på gång!

  • känslobomb
    Johannana skrev 2017-11-09 19:20:29 följande:

    Ja, det kan ju även vara att det är för tidigt för att det ska synas på testet. De flesta BM rekommenderar att man testar två veckor efter missad mens så att utsöndringen av hcg hinner gå ut ordentligt i urinen :) Håller tummarna för att det är bebis på gång!


    Idag kom plusset! Ingen är lyckligare än jag ????
  • Johannana
    känslobomb skrev 2017-11-11 21:29:58 följande:

    Idag kom plusset! Ingen är lyckligare än jag ????


    Jaaa, stort grattis!!! :D
  • känslobomb
    Johannana skrev 2017-11-11 23:33:46 följande:

    Jaaa, stort grattis!!! :D


    Skulle självklart vara en stor Smiley men blev massa frågetecken haha.

    Tack så hemskt mycket kan knappt tro det själv!
Svar på tråden Sluta på cerrazette, var är min mens?