• Milla28

    Positivt som blir till negativt?

    Hej! Jag har tagit ut min Mirena hormonspiral den tredje oktober. Jag har aldrig haft regelbunden mens tidigare och har inte helker kommit igång med mensen efter spiralen. Har dock haft lite symptom i form av ömma bröstvårtor, trötthet och allmän känslighet på sistone. Gjorde flera graviditetstest sedan dess och den jag gjorde igår förbryllar mig lite. Bifogar en bild här. Tycker mig se spökstreck som sedan försvinner. Är det bara falskt larm?

  • Svar på tråden Positivt som blir till negativt?
  • Ruter

    Försvann det innan utsatt tid? På graverat brukar man se en färgremsa som vandrar och kan stanna till och upplevas som positivt en stund men försvann sträcket innan tiden för att läsa av det tror jag tyvärr det är negativt.

  • EpicNurse

    Det är vanligt att testen först ser positiva ut när urinen sugs upp och färgen åker förbi. Om testet blir negativt innan tiden gått ut så är det det som gäller. Det betyder inget.

    Är det positivt när tiden går ut och blir negativt efter typ 20 minuter så är det positivt.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Milla28

    Tack för svar! Blev bara så förvirrad då det inte sett ut så förut när jag testade. Men tålamod som gäller alltså.

  • Hallonmos

    Fast det där ser verkligen positivt ut. Vad står det i instruktionerna om tidsgränser och när blir det negativt (jag ser dock fortfarande ett streck på den understa bilden)? Har aldrig någonsin varit med om att test sett ut så när färgen går förbi. 

  • Hallonmos
    Hallonmos skrev 2017-11-09 20:46:52 följande:

    Fast det där ser verkligen positivt ut. Vad står det i instruktionerna om tidsgränser och när blir det negativt (jag ser dock fortfarande ett streck på den understa bilden)? Har aldrig någonsin varit med om att test sett ut så när färgen går förbi. 


    Förutom när jag varit gravid då givetvis.
  • Milla28

    Hoppas ????


    Hallonmos skrev 2017-11-09 20:46:52 följande:

    Fast det där ser verkligen positivt ut. Vad står det i instruktionerna om tidsgränser och när blir det negativt (jag ser dock fortfarande ett streck på den understa bilden)? Har aldrig någonsin varit med om att test sett ut så när färgen går förbi. 


  • Emtra

    Fast strecket syns ju tydligt på understa bilden, jag hade räknat det som ett positivt test :)

  • Tumvante
    Milla28 skrev 2017-11-09 19:53:34 följande:

    Hej! Jag har tagit ut min Mirena hormonspiral den tredje oktober. Jag har aldrig haft regelbunden mens tidigare och har inte helker kommit igång med mensen efter spiralen. Har dock haft lite symptom i form av ömma bröstvårtor, trötthet och allmän känslighet på sistone. Gjorde flera graviditetstest sedan dess och den jag gjorde igår förbryllar mig lite. Bifogar en bild här. Tycker mig se spökstreck som sedan försvinner. Är det bara falskt larm?


    Jag ser också svagt sterck på underste bilden... så jag tror du ska räkna med att det ökar på vilken dag är du på?
  • Milla28
    Tumvante skrev 2017-11-09 22:24:24 följande:

    Jag ser också svagt sterck på underste bilden... så jag tror du ska räkna med att det ökar på vilken dag är du på?


    Hur menar du med dag? Dag efter ÄL? Jag har ingen aning. Min cykel kunde förut vara allt mellan 31-80 dagar...
  • Milla28

    Nej...det verkar nog vara falskt larm :( Tog det här imorse, alltså två dagar efter förra. Ingen skillnad, snarare så att det knappt syns alls.

  • Tumvante
    Milla28 skrev 2017-11-10 08:40:59 följande:

    Nej...det verkar nog vara falskt larm :( Tog det här imorse, alltså två dagar efter förra. Ingen skillnad, snarare så att det knappt syns alls.


    Jag ser inget nu nej, även om bilder på fl blir sämre i kvalitet.

    Du kör alltså inte ÄL-test? Låter som en väldigt variabel cykel.
  • beso
    Milla28 skrev 2017-11-10 08:40:59 följande:

    Nej...det verkar nog vara falskt larm :( Tog det här imorse, alltså två dagar efter förra. Ingen skillnad, snarare så att det knappt syns alls.


    Jag skulle säga bulle i ugnen! ;)
  • beso
    beso skrev 2017-11-10 22:50:47 följande:

    Jag skulle säga bulle i ugnen! ;)


    Urinen kanske var mer utspädd? Tog du vid samma tidpunkt? Jag har märkt att jag testar starkare på kvällen..tvärtemot vad de flesta andra gör tydligen..

    Håller tummarna!
  • Milla28

    Tyvärr. Jag fick min mens för tre dagar sedan. Inget på grav.testet. Är otroligt glad över att överhuvudtaget kommit igång med mensen efter åtta år med spiral. Hoppas nu på ett plus nästa månad :)

Svar på tråden Positivt som blir till negativt?