• Anonym (Anonym)

    Min fru

    Hejsan! 

    Jag har en fråga till er killar & tjejer om någon känner samma sak som mig,
    Jag har varit tillsammans med min tjej nu i 9 år. Hon är verkligen den bästa tjejen man kan tänka sig ha. Hon klagar nästan aldrig, väldigt snygg, snäll (för snäll) empatisk mm. Vi har 1 barn tillsammans (4år) och det var efter det min sexlust/kärlek till henne gradvis försvann. De senaste 4åren har vi haft sex ungefär 5 gånger totalt. Det började med att hon inte pallade för att hon fick ta för mycket ansvar, Men nu de senaste 2 åren är det jag som inte vill. Jag känner verkligen ingen sexlust alls med henne jag tycker inte ens tycker det är skönt. Däremot är jag väldigt kåt i vardagen och drar hellre en runk i duschen eller något efter jobbet istället för att vara med henne.

    Måste tilllägga att hon är extremt snygg, (många killar som är på henne). Hon har dessutom ett bra jobb och skulle lätt kunna få någon bättre än mig. En riklig wifey exempel. Varför känner jag som jag gör? Är det fel? och vad ska jag göra tycker ni? Att dumpa henne kommer jag inte göra då jag älskar henne på något konstigt sätt, trygghet eller vad det nu än är. Dock så känner jag att en sido brud (kk) skulle vara bra då jag mår extremt dåligt över att inte ha ett normalt sexliv .

    Måste erkänna att jag har varit svin och varit otrogen 2 gånger senaste året, Det spelar absolut ingen roll om hon är snygg, äldre eller mullig, jag får en helt annan sexlust än det jag känner med tjejen jag har som verkligen är super snygg. Åter igen varför känner jag så?

  • Svar på tråden Min fru
  • Anonym (Plump)

    Hon kommer säkert att dumpa dig som bara tänker på dig själv " Fullblodsegoist"

  • Snuttis2

    Först o främst behöver du bestämma dig för om du/ni är nöjda med situationen o er relation som den ser ut idag!?

    Du ställer frågan varför o det kan man ju klura på men att vilja förstå är inte detsamma som att vilja förändra !

    Spontant tycker jag att det låter lite som Madonna /hora komplex, du associerar numera din vackra fru med hennes mamma roll och den är asexuell för dig!

    Tror att begreppet kommer från S Freud ....

    Förändring tror jag du kan behöva hjälp med i så fall...

    I övrigt sluta ligg runt, visa henne respekten att kunna ha samma villkor för förhållandet i så fall!

  • Stoleet

    Tanken att satsa och jobba för en förändring är inget som slagit dig? Att du får anstränga dig och ta tag i ett problem som uppenbarligen sitter i ditt huvud?

    På vilket sätt är en kk det bästa för ditt barn, din familj? För ärligt talat, är det inte detta som är det viktigaste i ditt liv?

    Illa

  • Anonym (L)

    Det är väl för att det inte finns ngt att jaga längre. Du har fått henne och du har nått målet. Blandat dina gener med henne.. kan det vara något sådant?? Verkar som killar ofta funkar så.

    Men du säger att du älskar henne men det verkar inte så självklart.. älskar du henne eller inte? Älskar du henne eller bara tryggheten hon tillför? Om du ff älskar henne fastän du inte verkar kär är det ju ngt att hålla kvar men om du inte ens älskar henne så är det väl inget att fortsätta bygga sitt framtida liv med.

    Hur skulle du känna om hon tex kom och sa att hon ville lämna dig? Jag menar skulle det va katastrof eller skulle det egentligen va skönt? Du måste nog försöka reda ut dina känslor.

    Det är heller inte så schysst att va otrogen.. om du vill va med andra kvinnor så får du först göra slut. Respektera henne som människa.

  • Anonym (Anonym)

    Det är ju det som är sjukt, hon gör det inte. Hon är liksom för snäll. Som jag tidigare beskrev är hon är väldigt annorlunda men på ett bra sätt. Hon har tom misstänkt att jag är otrogen och det var då tanken slog mig "om hon inte reagerar så allvarligt kan jag ju lika gärna skaffa en sido brud".

    Tanken att satsa och jobba för en förändring är inget som slagit dig?
    Jo, Vad ser det ut som att jag gör just nu? Jag vet att det är något som är fel på mig det är darför jag frågar om råd hur jag ska förändras?

    Det ligger mycket i det du säger, tror också på något sånt. Jaga känslan är borta, hon är för snäll osv men jag är rätt så säker på att jag älskar henne, fråga mig inte hur.

    Tro mig jag har suttit och funderat på det där länge hur jag skulle reagera om hon var otrogen vilket jag vet hon inte är. Jag skulle bli galen, det är det värsta jag kan tänka mig skulle hända. Ändå gör jag samma sak.

    För ungefär 5 år sedan fick jag reda på att en kille hade varit på henne som fan på en hemmafest. Min vän berättade det för mig att dom även hade varit kvar i lägenheten när resterande drog mot stan. Jag minns att jag vart helt galen, sa ingenting till tjejen dock. Fick reda på att han jobbade som bilförsäljare i en känd firma i norrköping. Vad gör jag? Jag åker dit såklart som bor i Stockholm och där står han med en kund, massa kunder i hallen också. Jag gav han en rejäl lavett framför alla och inte ett ord gick jag bara ut därifrån. 2 månader efter får jag hem polis papper som tjejen fick syn på och det var världens kalas efter det. aldrig sätt henne så arg. Kom fram till att det var hennes barndomskompis som hon hade massa bilder på från barndomen.

  • Anonym (Jaha)

    Är du säker på att du älskar henne? För svårt att tro de men tanken att du skriver att du har varit otrogen! De du behöver göra är att hitta din stake och sätta dig ner med din fru och säga hela sanningen om allt! Så att hon kan gå vidare och hitta sig en bättre man!

  • Anonym (Anonym)

    Jag är en bra man i det stora hela. Det är dock den sexuella biten som är jobbig för mig. Kan lova dig att de flesta nångång här har varit otrogen. Har självklart researchat den biten. Svin är jag, det vet jag, och kommer nog vara igen så låt oss släppa det.

    Frågan jag behöver hjälp med är hur ska jag kunna få ett normalt sexliv med frugan igen? Vad är felet? Nu är jag ju anonym så jag struntar i om detta är pinsamt. Men jag har ärligt talat haft tankar på att hon ligger med någon annan med mitt vetande, det tänder på mig som fan. Har dessutom "skämtat" om att skaffa en dildo för att piffa upp sexet då jag blir otroligt kåt utav att se min tjej smeka sig, men nej hon vägrar testa. Så återigen hur ska jag gå tillväga för att bli "nykär" igen och känna någon lust i normal sex som jag vanligtvis kan ha. Psykolog osv, känns fel har tänkt på det.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-09 22:51:40 följande:

    Jag är en bra man i det stora hela. Det är dock den sexuella biten som är jobbig för mig. Kan lova dig att de flesta nångång här har varit otrogen. Har självklart researchat den biten. Svin är jag, det vet jag, och kommer nog vara igen så låt oss släppa det.

    Frågan jag behöver hjälp med är hur ska jag kunna få ett normalt sexliv med frugan igen? Vad är felet? Nu är jag ju anonym så jag struntar i om detta är pinsamt. Men jag har ärligt talat haft tankar på att hon ligger med någon annan med mitt vetande, men det skulle jag aldrig tilllåta., det tänder på mig som fan. Har dessutom "skämtat" om att skaffa en dildo för att piffa upp sexet då jag blir otroligt kåt utav att se min tjej smeka sig, men nej hon vägrar testa. Så återigen hur ska jag gå tillväga för att bli "nykär" igen och känna någon lust i normal sex som jag vanligtvis kan ha. Psykolog osv, känns fel har tänkt på det.


  • Robert 832

    För att sexuell åtrå i många fall rör sig om ens eget värde. Man vill känna sig speciell, den känslan försvinner gradvis i vardagen när det börjar bli slentriant. Du säger det själv att du tänder till på andra även om de egentligen ser sämre ut och ni inte har samma historia.

    Vad du kan göra om du inte vill vara otrogen är att öppna upp relationen. Kompromissa angående en lösning som på nått sätt ger dig den känslan. Då ökar sexlusten och du kan kanske prestera hemmavid också.

    Tycker det är bra att du har tillräckligt självdistans för att se att tjejen din egentligen förtjänar bättre. Ta hand om det.

  • Snuttis2

    Låter som att du vill men inte vet hur du ska få igång intimiteten igen! Det är precis den o där du behöver börja med! Tänk bort sex(ett tag till) och tänk hur väcker jag lust hos henne ?

    Kan du tappa upp ett bad med tända ljus o ge henne egen tid.

    Ett glas vin och en timma utan barnet på fredag kvällen med erbjudande om att rå om sig själv lite.

    Bjud henne på barnfri brunch.

    Ge massage med en trevlig avslutning för henne .

    Kyss henne mkt utan att det ska ses som förspel.

    Massa komplimanger

    Lust för män o kvinnor är ju olika saker o väcks också på olika vis. För oss är det ofta förenat med fantasi och en metal kåthet innan den blir fysisk om du hänger med hur jag menar.

    Om kravet minskar men lusten höjs kommer sexet sannolikt att komma igång .

  • Anonym (the solution)

    Utan att vara psykolog kan jag redan nu se problemet. Ditt problem är att du är en egoist, punkt slut. Hur kommer jag fram till den slutsatsen? Såhär.

    1 Du skriver att hon tappade sexlusten för att hon fick ta för mycket ansvar efter att ni fått barn. Istället för hjälpa henne och ta en del av ansvaret så sket du i det och sen blev det som det blev. 

    2 Eftersom hon pga din egoism tappat suget för dig (vem fan skulle inte göra det?) så reagerar du som en barnrumpa och blir osugen tillbaka och drar hellre en runk. En mogen man hade pratat med henne eller gått på parterapi för att bena fram var ursprungsproblemet är, men inte du, du drar hellre en handtralla eller drar över vilken annan brud som helst som har en puls

    3 Nu är du inte riktigt nöjd med att knulla på andra brudar sporadiskt utan vill kunna ha jämn tillgång till sex vilket du givetvis löser på samma egoistiska och omogna sätt, genom att svika och förnedra henne ytterligare och skaffa dig en kk. Jag menar varför lösa ursprungsproblemet (din slapphet och egoism) när man kan knulla sig runt det istället

    Lösningen är ju uppenbar:
    Sluta bete dig som en omogen manspojke och börja ta ditt ansvar som man och pappa. Eller, avsluta förhållandet och släpp henne fri, hon förtjänas garanterat någon bättre än du och det vet du. Men givetvis kommer du inte göra något av detta eftersom du är slapp, omogen och egoistisk så kommer du ta den enkla fega vägen som innebär minst arbete för dig. Att det sen riskerar att såra och förnedra henne är ointressant, bara du slipper anstränga dig och får knulla så är ju allt tiptop. 

  • Anonym (Kanske?)

    Du kanske känner dig ovärdig henne och därför lurar hjärnan dig att du inte tänder på henne? Hon låter ju faktiskt helt underbar, inte alls som många otrogna beskriver sina respektive.

  • Anonym (the solution)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-09 22:51:40 följande:

    Jag är en bra man i det stora hela. Det är dock den sexuella biten som är jobbig för mig. Kan lova dig att de flesta nångång här har varit otrogen. Har självklart researchat den biten. Svin är jag, det vet jag, och kommer nog vara igen så låt oss släppa det.

    Frågan jag behöver hjälp med är hur ska jag kunna få ett normalt sexliv med frugan igen? Vad är felet? Nu är jag ju anonym så jag struntar i om detta är pinsamt. Men jag har ärligt talat haft tankar på att hon ligger med någon annan med mitt vetande, det tänder på mig som fan. Har dessutom "skämtat" om att skaffa en dildo för att piffa upp sexet då jag blir otroligt kåt utav att se min tjej smeka sig, men nej hon vägrar testa. Så återigen hur ska jag gå tillväga för att bli "nykär" igen och känna någon lust i normal sex som jag vanligtvis kan ha. Psykolog osv, känns fel har tänkt på det.


    Mmm det är inte ovanligt att man gärna vill tro att alla gör lika fel som man själv gör för då känns det ju inte lika illa och man kan sova bättre om nätterna. Men i verkligheten är det inget annat än självlögner för att slippa jobba med sig själv och sin relation. 

    Förstår att du gärna vill släppa den frågan för den är ju knepig och svår att snacka sig ur. Då är är det ju mycket lättare att skylla allt på relationen vilket givetvis ger dig möjligheten att lämpa över en del av skulden för dina handlingar på din partner. Men grejen är att det hänger ihop. Så länge du är feg och hellre går bakom ryggen än lägger alla korten på bordet så kommer ni aldrig kunna lösa era problem. Din otrohet ÄR en del av problemet.

    Ditt problem är att du är feg och egoistisk helt enkelt och lösningen är ganska enkel, sluta fega.och sluta vara ett sånt ego. Du snackar hela tiden om dig själv och vad du känner och vill känna, din tjej verkar du fullkomligen skita i, allt du är intresserad av är att få det du vill ha.
  • aeg

    Du har fått ganska mycket svar men samtidigt svarat på din fråga bäst själv.


    En "grym" kvinna (likaledes "grym man") kräver en motpart med intakt självkänsla. Jag vet av egen erfarenhet. Jag har levt i 7 år med en sådan kraftfull och stak kvinna. Hon höll ännu på som modell, hade utbildat sig för pengarna hon fick från modellandet. Media, film, foto, webdesign och lite annat smått och gott. Hon har arbetat vid en radiostation som var oerhört populär i hennes hemland. (oväsentligt vilket) Hon hade tidningserfarenheter. Hennes fotografier gick inte av för hackor. Hon var en grymt duktig webdesigner som i brist på kompetent folk lärde sig programmera sina sidor på egen hand. Hon var belevad, omtyckt och aldrig någonsin hörde jag annat än mycket goda omdömen. 


    Förutom allt detta var hon en underbar, engagerad, närvarande mamma. Jag behöver inte säga att detta var det som impade mest på mig. Att trots alla de irrspår för egot att köra fast i genom sitt/sina yrken var hennes prio ALLTID barnen.


    Jag hade ett arbete som gav oförtjänt mycket utdelning. Så pass att jag bara arbetade 15 dagar på månad men tjänade mer än en chefsläkare. Detta tillät mig/oss att kunna ses varannan fre-mån. Övrig tid var det en 3 timmars effektiv resan från Sverige till hennes dörr. Eller tvärtom  innan hennes uppdrag och barnen prioriterade bort hennes resor till Sverige.


    Kort och gott var de flesta av mina vänner skeptiska med tanke på hennes status (lilla jag fick gå på kändisgalor, samkväm med mediakändisar och event tills jag spydde) och våra många dagar i olika länder.


    Trots detta har jag aldrig känt mig så trygg, avslappnad och stimulerad någonsin vad gäller en kärleksrelation. Visst fanns det trätomedel om vi så ville. Och ibland ville vi tjafsa. Men trots (eller rättare sagt TACK VARE) avståndet, uppehållen för arbete i varsitt land så var vi mer benägna till öppenhet, ärlighet och lyhördhet till varandras behov och eventuella oro.


    Inte en gång fanns det svartsjuka eller missunnsamhet. Hon hade trots allt enattraktionskraft som vida överträffade det normala. Som hennes kille fick jag snabbt koll på "schyssta blickar" och "respektlösa blickar". För blickarna var konstanta vad vi än gjorde och var vi än befann oss. Jag lärde mig själv att blocka alla eventuella osäkerhetstecken för att istället använda dem till än mer tillit. 7 underbart givande och lärorika år. Vi växte tillsammans. Vi stöp av andra orsaker. Men det är en annan historia.


    Nu undrar du säkert vad det var du skrev som så tydligt blottlade den största orsaken till detta?


    Läs och begrunda:



    "Måste tilllägga att hon är extremt snygg, (många killar som är på henne). Hon har dessutom ett bra jobb och skulle lätt kunna få någon bättre än mig."


    Dina egna ord. Ser du något allvarligt fel här? Att känna sig mindervärdig sin partner leder ALLTID till förakt. Oftast från bägge håll efter ett tag men det är ALLTID den "sämre", som av orsaker vi kan ta sen, som inleder destruktiviteten. Tyvärr ärdu ett skolexempel på detta min vän. Jag lider med dig något grönjävligt. Du kan inget göra hur hårt du än försöker. Inte själv. Och inte är taskig självkänsla något man botar på ett dygn. OM du dessutom är funtad på så vis att du förnekar detta kommer det rulla snabbare o snabbare utför. Det finns hjälp, men det kan vi bespara våra kära forumvänner ifrån än så länge. Om du vill kan vi via telefon ta ett snack. Ge inte upp men släpp egot och vinn tbx dig själv . .då kommer karusellen snurra mindre snabbt. Utan några krav andra än att du kan SE och KÄNNA denna hypotes med egna ögon får du ge mig ett tecken (skicka ett PM med ditt mobilnummer LOVAR jag att ringa upp så snart jag hinner. 


    Jag märker att du lider, din dubbla natur av vårdslöst beteende och rädsla kommer bara göra dig än mer olycklig. 


    Agera nu eller finn dig i att förlora en grym kvinna.


    DU är inte orsaken till din självkänsla. Men DU har ansvaret att göra ditt bästa för att koda om din själsliga Matrix.


    Det går med hjälp av andra. Ni har ännu en chans.


    Jag finns som stöd om du tar den.


    Pantarei / Anders

  • MrMister82

    Varför valde hon dig då om hon är så mycket bättre? Man brukar inte köpa ned sig allt för mycket. Så är du intresserad av att väcka hennes attraktion får du ju hitta tillbaka till vad som gjorde henne attraherad av dig från första början.

    Byta mönster, bryta slentrianen, hitta på något nytt ihop etc som man brukar göra när man först träffas brukar funka.

    Beakta att hon säkert är otrogen på sitt håll med. Hon behöver säkert sex lika mycket som du.


    Otrohet har en tendens att alltid dyka upp till ytan. En två ggr kanske du kan komma undan med det, men till sist begår du ett misstag och så är det kört.


     


     

Svar på tråden Min fru