• Äldre 9 Nov 22:29
    7385 visningar
    16 svar
    16
    7385

    Rosacea

    Hej!

    Undrar om det finns någon som fått rosacea på andra ställen än i ansiktet?

    Har länge dragit med mycket röd hud och ytliga kapillär bristningar på bröstet och på halsen. Har tagit massvis av prover och hudbiopsi utan att de egentligen hittat orsaken. Mer än att det finns en inflammation.

    Fått testa igenom flera olika salvor utan resultat. Så nu ska jag testa Rozex. Börjar känna mig uppgiven att inte få bot på detta.. har hemska komplex för detta..

  • Svar på tråden Rosacea
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 9 Nov 22:39
    #1

    Har du testat  antibiotika? Det hjälper mig när jag får utslag. 

  • Äldre 9 Nov 22:53
    #2

    Nej tyvärr inte testat antibiotika. Vi vet inte ens om det är rosacea jag har utan verkar som jag får testa på det mesta????fast jag önskar faktiskt att det är det så jag vet anledningen. Har väl egentligen inga direkta utslag utan är mest röd med rödsprängda ådernät på hela bröstkorgen.

    Testat Rozex? Gör det någon nytta?

  • Äldre 10 Nov 04:13
    #3

    Jag har testat den och den fungerade inte ett dugg på mig.
    Fråga efter soolantra.

  • Anonym (Lisa)
    Äldre 10 Nov 09:27
    #4
    Flisis skrev 2017-11-09 22:53:02 följande:

    Nej tyvärr inte testat antibiotika. Vi vet inte ens om det är rosacea jag har utan verkar som jag får testa på det mesta????fast jag önskar faktiskt att det är det så jag vet anledningen. Har väl egentligen inga direkta utslag utan är mest röd med rödsprängda ådernät på hela bröstkorgen.

    Testat Rozex? Gör det någon nytta?


    Uppsök en hudklinik, så du får konstaterat att det är rosacea. Jag har det bara i ansiktet, och smörjer mig morgon och kväll. När jag får utslag så tar jag antibiotika och då försvinner utslagen. Har jag inga utslag så använder jag en foundation som täcker ådrorna i ansiktet.
  • Äldre 10 Nov 23:09
    #5

    Fast jag har gått på hudklinik nu i över 1år. De har testat allt känns det som..

  • Äldre 16 Nov 22:22
    #6

    Ingen mer?????

  • Anonym (L)
    Äldre 20 Nov 16:27
    #7

    En nära vän har Rosacea, provade också olika behandlingar. Kommer inte riktigt ihåg vad det hette men vet att hon köpte det från den här hemsidan --> se.treated.com/rosacea finns några stycken olika så någon av dem kanske passar dig

    Hoppas du hittar något som hjälper dig!

  • Äldre 25 Nov 21:32
    #8

    Ingen annan som haft rosacea någon annan stans än i ansiktet?

  • Äldre 25 Nov 22:58
    #9

    I väldigt sällsynta fall kan Rosacea uppstå på andra ställen än i ansikte el ögon. T ex på halsen.

    Jag har ockular (ögonen) och i ansiktet. Undviker antibiotika i största mån. Tagit i tablettform tidigare och istället för creme med antibiotika (som Rozex) använder jag Finacea vilket fungerar bra. Fick rådet av min hudläkare och är väldigt glad över det.

    Vad för sorts hudklinik går du till? Hudläkare el hudterapeuter?

  • Äldre 26 Nov 10:40
    #10

    Skulle avråda dig från att handla från länken ovan se.treated.com. Överpriser och utan högkostnadsskydd.

    Be en läkare skriva ut Finacea och Doxycyklin (tablettform).Oracea 40 mg varuförs inte längre men bör kunna ersättas med 1/2 tablett av annat märke. Prata med en hudläkare.

  • Äldre 27 Nov 22:02
    #11
    Geminis skrev 2017-11-25 22:58:48 följande:

    I väldigt sällsynta fall kan Rosacea uppstå på andra ställen än i ansikte el ögon. T ex på halsen.

    Jag har ockular (ögonen) och i ansiktet. Undviker antibiotika i största mån. Tagit i tablettform tidigare och istället för creme med antibiotika (som Rozex) använder jag Finacea vilket fungerar bra. Fick rådet av min hudläkare och är väldigt glad över det.

    Vad för sorts hudklinik går du till? Hudläkare el hudterapeuter?


    Jag går hos hudläkare på sjukhuset. Blir inte klok på min hud och inte min läkare heller ??
  • Äldre 27 Nov 22:04
    #12

    Nejda jag vågar inget annat köpa än det jag får utskrivet. Vill bara få ordning på min hud en gång gör alla. Har hemska komplex och detta upptar hela dygnet i mitt huvud känns det som..

    =78223096][quote-nick]Geminis skrev 2017-11-26 10:40:37 följande:[/quote-nick]Skulle avråda dig från att handla från länken ovan se.treated.com. Överpriser och utan högkostnadsskydd.

    Be en läkare skriva ut Finacea och Doxycyklin (tablettform).Oracea 40 mg varuförs inte längre men bör kunna ersättas med 1/2 tablett av annat märke. Prata med en hudläkare.[/quote]

  • Anonym (Lenam­aria)
    Äldre 29 Nov 23:16
    #13

    En kompis med den diagnosen ändrade sin kost till helt vegetarisk, och har botat sin rosacea helt och hållet.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 6 Dec 10:28
    #14

    Jag undrar om någon testat Murads hudvårdsprodukter mot Rosacea? Har hört så mycket bra om deras redness serie. Läste om dem här https://sethandsally.com/magazine/rosacea/ . Jag har två vänninor som testat och är supernöjda. Finns det någon annan som provat dem? 

  • Äldre 17 Jan 22:09
    #15

    Puffar upp tråden lite.

Svar på tråden Rosacea